close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
بلاگ

چگونگی جلب و جذب توریست های روس به ام القرای جهان اسلام

۱۰ بهمن ۱۳۹۴
شراگیم زند
خواندن در ۴ دقیقه
چگونگی جلب و جذب  توریست های روس به ام القرای جهان اسلام
چگونگی جلب و جذب توریست های روس به ام القرای جهان اسلام

بعد از تیره و تار شدن روابط روسیه و ترکیه و توصیه ی داهیانه ی ولادیمیر پوتین به گردشگران روسی که مقصد دیگری را برای سفرهای توریستی خود پیدا کنند و روبل های بی زبان خود را به جیب اردوغان خلبان کُش نریزند، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت از این فرصت تاریخی استفاده کرده و آغوش خود را برای گردشگران روس بگشاید. اما از آنجا که آغوش جمهوری اسلامی اصولا زیاد وسوسه کننده به نظر نمی رسد، در ابتدای امر نیاز بود که با اصلاح زیر بغل و استفاده از دئودورانت های خوشبو کننده این آغوش برای یک گردشگر خارجی لااقل در نگاه اول دافعه نداشته باشد. اما خب جمهوری اسلامی نشان داده است که اهل هیچگونه اصلاحات حتی در نواحی زیر بغل خود نبوده و نیست و این مساله کار را برای جلب گردشگران روس سخت کرده است...برخی صاحب نظران معتقدند که شاید با توجه و تمرکز بر نیازها و علاقمندیهای یک گردشگر روس، جمهوری اسلامی بتواند جبران آغوش نه چندان دلچسب خود را با  سرویس های ویژه، ارزان و مطابق با ذائقه ی ایشان نموده و گردشگران سرگردان روس را جلب نماید! اما در این مرحله نیز شوربختانه گردشگران روس اغلب به مسائلی علاقمند هستند که مقامات محترم جمهوری اسلامی از تصور آن هم کهیر میزنند و طبیعی ست که در سواحل شمال و جنوب ام القرای جهان اسلام نمیتوان اجازه داد که عده ای تحت عنوان توریست با پوشش هایی که زبان از بیان آن قاصر است، ویسکی و آبجو به دست صحنه هایی مشابه سواحل آنتالیا و آنالیا خلق نمایند. پس چه کار میشود کرد و این گردشگران نا اهل را به چه شکل میتوان جذب نمود؟ شاید در نگاه اول به نظر برسد که اصولا گردشگر روس به گروه خونی ما نمیخورد و مسئولین محترم باید بیخیال آنها شده و برای جلب گردشگر بر روی زوار عراقی و شیعیان نیجریه و بحرین که اشتراکات فرهنگی فراوانی با ایشان دارند فوکوس نمایند. اما آدمی چاره ساز است. در متن زیر ما راهکارهایی را معرفی خواهیم نمود که به کمک آنها قادر باشیم روبل های سرگردان را جذب نموده و ارز آوری نمائیم.

روش اول: سواحل دیپلماتیک

همانطور که هر کشوری در کشور دیگر سفارتخانه و اماکن دیپلماتیک دارد که به نوعی جزئی از خاک آن کشور محسوب شده و در داخل آن اماکن قوانین همان کشور حاکم است، مسئولین محترم میتوانند بخشهایی از سواحل خلیج فارسی و دریای خزر را دیوار کشی نموده و تحت عنوان «سواحل دیپلماتیک» آن را در اختیار گردشگران روس قرار دهند که هر غلطی که خواستند در آنجا بکنند. بدیهی ست که باید تمهیدات امنیتی شدید و خاصی اندیشیده شود که مردم غیور ایران به قصد نشان دادن انزجار و اعتراض و یا هر قصد دیگری امکان بالا رفتن از دیوارهای این سواحل و نفوذ به داخل آنها را نداشته باشند.

روش دوم: کار فرهنگی

خوشبختانه جمهوری اسلامی سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه ی کارهای فرهنگی ضربتی و نهادینه کردن فوری ارزشهای دینی در میان اقشار مختلف مردم دارد که اثرات این نهادینگی امروز در سطح جامعه به وضوح قابل رویت است... این کار را میتوان به عنوان بخشی از پروسه ی صدور انقلاب به صورت آزمایشی بر روی گردشگران روس نیز پیاده نمود... میتوان با ترتیب دادن تورهای ارزان قیمت در ابتدا گردشگران روس را جلب کرده و سپس از سرکار خانم الهام چرخنده دعوت شود که به محض نشستن هواپیمای حامل توریست های روس در فرودگاه با یک مترجم در جمع ایشان حاضر شده و در میان ایشان چادر رایگان توزیع نماید. این احتمال وجود دارد که اگر برای شهروندان زن روس به درستی تبیین شود که انها «ناموس روسیه» هستند، ایشان تحت تاثیر قرار گرفته و ضمن رعایت حجاب نام خانوادگی خود را به "زهرااوفسکی" و یا "زهرااوف" تغییر دهند.

روش سوم: جذب توریست های مسلمان

 در کشور روسیه حدود 14 میلیون مسلمان زندگی میکنند که جمهوری اسلامی میتواند برای اینکه کمتر دچار دردسر شود، بیخیال کفار شده و صرفا تلاش خود را معطوف به جذب توریست های مسلمان نماید. اما باید دقت شود که کار باز هم پیچیدگیهای خاص خودش را دارد چرا که اسلام انها با مال ما فرق میکند و مال ما «اسلام ناب محمدی» ست که در آن زنان علاوه بر پوشاندن موها، باید لباسهای گشاد و سر تاسری نیز بپوشند که هیچ انحنایی از بدنشان مشخص نباشد و مال آنها «اسلام درجه دوی محمدی» ست که فقط به پوشاندن موها توجه دارد و برای پوشاندن سایر نواحی شلوار و پیرهن هم از نظرش قابل قبول است. این مساله را میتوان برای مسلمانان روسیه در چند جلسه ی آموزشی جا انداخت (که باز هم البته زحمتش به گردن خانم چرخنده خواهد بود) و مسلمانان روسیه هم قطعا بدشان نمی آید و قطعا از اینکه اسلام درجه ی دوی خود را با اسلام ناب محمدی تعویض کنند استقبال خواهند کرد.  

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

صفحه‌های ویژه

آیت‌الله موسوی اردبیلی: برخورد حذفی در انتخابات به زیان نظام است

۱۰ بهمن ۱۳۹۴
خواندن در ۲ دقیقه
آیت‌الله موسوی اردبیلی: برخورد حذفی در انتخابات به زیان نظام است