close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
گزارش

كدام قسمت از "نه، نمي خواهم" را نمي فهمي!؟

۲۲ مرداد ۱۳۹۲
جهانشاه جاوید
خواندن در ۲ دقیقه
كدام قسمت از "نه، نمي خواهم" را نمي فهمي!؟
كدام قسمت از "نه، نمي خواهم" را نمي فهمي!؟

«خطوط تار» دموکراسی

جهانشاه جاوید

ویدیوی ترانهء رابین تیک و همراهان بنام «خطوط تار» Blurred Lines را کمتر کسی است که ندیده باشد.

طی چهار ماه بیش از ۱۳۰ میلیون بیننده داشته و در شوهای تلویزیونی و اخبار فرهنگی بی‎شماری در سراسر جهان معرفی شده. در این میان بحث های زیادی در مورد محتوا و پیام این ترانه درگرفته، بهویژه که نسخه اول ویدیو با زنان برهنه فیلمبرداری شد و شعر آن سراسر درباره نیاز «حیوانی» زنان به سکس است. 

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

تفاوت ديت و تجاوز، يا اندر حماقت موجودي به نام رابين تيك

در دنیای غرب، این که یک زن و مرد با هم «قرار» (date) داشته باشند هم مرسوم است و هم از نگاه اجتماعی پذیرفته. پدید‌ه‌ای هم وجود دارد به نام «تجاوز در قرار»(date rape). منظور از این اصطلاح، تجاوز به عنفی است که به‌دنبال معاشرت بین یک زن و مرد رخ می‌دهد. اگر چه این نوع از هم‌بستری بیش‌تر زمانی پیش می‌آید که هر دو طرف مشروب خورده‌اند اما از دید حقوقی، تجاوز به عنف به‌شمارمی‌رود و قابل طرح در دادگاه است.

ولی به نظر می‌رسد برای «رابین تیک» (Robin Thicke)، خواننده امریکایی موسیقی پاپ چنین نیست. او در تازه‌ترین آوازش به نام «مرز نامعلوم»، که یک ضدزن تمام عیار است، می‌خواهد بگوید که زن‌ها اکراه دارند از این که بپذیرند آن‌ها هم مشتاق هم‌خوابگی هستند و به همین سبب در ظاهر مقاومت می‌کنند:

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

رضایت، مرزبان مرزهای نامعلوم رابطه است

ایران وایر

محبوب، پرفروش و جنجالی. آهنگی در ژانرعامه‌پسند(پاپ) که گمان می‌رود درموسیقی دنیای انگلیسی زبان، موفق‌ترین اثر سال ۲۰۱۳ باشد. هفته‌هاست هم‌چنان در صدر جدول بهترین‌های بازارموسیقی امریکا جاخوش کرده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است. البته به همان شدت، به‌عنوان نمونه‌ای از موسیقی و تصویر ضد زن و مشوق تجاوز-البته از دید منتقدانش- جنجالی بزرگ هم بر‌پاکرده است. ده‌ها میلیون نفربه «مرزهای نامعلوم» گوش کرده‌اند، به زودی شمار کسانی که آن را در یوتیوب تماشا کرده‌اند به چند صد میلیون نفر خواهد رسید و میلیون‌ها زن و مرد با آهنگ پرانرژی آن به رقص آمده‌اند.

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید

ثبت نظر

گزارش

داوطلبان ویدیویی رسانه های محلی می شوند

۲۲ مرداد ۱۳۹۲
فیلم مستند
خواندن در ۱ دقیقه
داوطلبان ویدیویی رسانه های محلی می شوند