close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

واکنش‌ها به مرگ آرمیتا گراوند؛ «تاریخ تکرار می‌شود»

۶ آبان ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
نازنین بنیادی در پیامی در شبکه ایکس ضمن ابراز تاسف بسیار از شنیدن این خبر نوشت که وقتی پاسخگویی در کار نباشد «تاریخ تکرار می‌شود».
نازنین بنیادی در پیامی در شبکه ایکس ضمن ابراز تاسف بسیار از شنیدن این خبر نوشت که وقتی پاسخگویی در کار نباشد «تاریخ تکرار می‌شود».

 

همزمان با تایید رسمی خبر درگذشت «آرمیتا گراوند»، دانش‌آموز شانزده ساله که در ایستگاه مترو بیهوش شد و به کما رفت، «هانا نویمن»، نماینده آلمان در پارلمان اروپا و حامی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، و نازنین بنیادی، از چهره‌های شاخص اپوزیسیون ایران، به درگذشت او واکنش نشان‌دادند.

هانا نویمن، در پیامی در توییتر تاکید کرد که «باید اطمینان یابیم که رژیم از بار مسئولیت این رخداد شانه خالی نخواهد کرد». به گفته او، جمهوری اسلامی منتظر زمانی بوده که توجه جهانیان از این موضوع منحرف شود تا خبر مرگ نوجوان ۱۶ ساله را منتشر کند.

نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی-آمریکایی و از چهره‌های سرشناس حامی «زن،زندگی،آزادی»، در پیامی در شبکه ایکس ضمن ابراز تاسف بسیار از شنیدن این خبر، با اشتراک گذاشتن عکسی از آرمیتا نوشت که وقتی پاسخگویی در کار نباشد «تاریخ تکرار می‌شود».

سایت دادبان، در مطلبی در واکنش به تایید این خبر، نوشت: «مرگ آرمیتا گراوند، مصداق بارز قتل است.»

عبدالله مهتدی از دیگر چهره‎‌های سرشناس اپوزیسیون خارج از کشور، در واکنش به این خبر ضمن تسلیت به خانواده، دوستان و بستگان آرمیتا گراوند، نوشت: «نظامی کە کودکان و نوجوانان خود را بەقتل می رساند، آیندەای ندارد.»

همزمان با اعلام خبر درگذشت «آرمیتا»، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصاویر آرمیتا گراوند را اشتراک گذاشته‌اند. 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

نهضت آزادی خواستار تعطیلی فوری زندان قزلحصار شد

۶ آبان ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
نهضت آزادی خواستار تعطیلی فوری زندان قزلحصار شد