close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان تهران

صدور حکم 10 سال حبس برای امریکایی ایرانی تبار

۲۳ فروردین ۱۳۹۳
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۲ دقیقه
صدور حکم 10 سال حبس برای امریکایی ایرانی تبار
صدور حکم 10 سال حبس برای امریکایی ایرانی تبار

استان وایر، پروانه معصومی: وکیل مدافع امیر میرزایی حکمتی آمریکایی ایرانی تبار از لغو حکم اعدام و صدور حکم 10 سال زندان برای او خبرداد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی به ایرنا گفت:" شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران امیر میرزایی حکمتی را به 10 سال حبس محکوم کرد و این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران قطعی شده است."

او همچنین اضافه کرد:"نسبت به حکم صادره علیه موکلم مبنی بر 10 سال حبس، تقاضای اعاده دادرسی خواهیم کرد."

امیر میرزایی حکمتی امریکایی ایرانی تباری است که در آذرماه 1390 توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده و پس از مدتی در دی ماه همین سال از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهام همکاری با کشور متخاصم و جاسوسی برای امریکا به اعدام محکوم شد.

همزمان با صدور این حکم، تلویزیون جمهوری اسلامی فیلم اعترافات اجباری وی را نیز در بخش های مختلف خبری خود پخش کرد.

مدتی بعد از پخش اعترافات تلویزیونی و واکنش دولت ایالات متحده امریکا و سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر به بازداشت و صدور حکم اعدام برای امیر میرزایی حکمتی، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در اسفندماه 1390 اعلام کرد که" دیوان عالی کشور از این پرونده نقص گرفته و آن را برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاده است."

در واپسین روزهای اسفند سال 1391 خانواده امیر میرزایی حکمتی در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی وی شدند. خانواده میرزایی حکمتی در نامه خود تاکید کرده بودند که او تنها برای دیدن مادربزگ خود به ایران سفر کرده بود.

صدور حکم 10 سال زندان برای این شهروند امریکا در حالی است که چندی پیش در بهمن ماه 1392 مرضیه افخم سخنگوی وزات امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به درخواست دولت امریکا برای آزادی دو شهروند این کشور ؛ امیر میرزایی حکمتی و سعید عابدینی، اعلام کرده بود که "هیچ شهروند امریکایی در جمهوری اسلامی بازداشت یا زندانی نیست".

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان کرمان

مرگ 3 کودک خردسال در شهربابک

۲۳ فروردین ۱۳۹۳
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۱ دقیقه
مرگ 3 کودک خردسال در شهربابک