close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان تهران

محمد نوری‎زاد در اولین سالگرد ستار بهشتی: بیت رهبری خون ستار بهشتی را دید و انکار کرد

۱۰ آبان ۱۳۹۲
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۲ دقیقه

استان وایر، پروانه معصومی: اولین سالگرد ستار بهشتی وبلاگ نویسی که نهم آبان 1391 از سوی پلیس فتای نیروی انتظامی بازداشت و چهار روز بعد خبر کشته شدن او در بازداشتگاه به خانواده‌اش داده شد، روز پنج شنبه در حالی برگزار شد که قوه قضائیه جمهوری اسلامی تاکنون از برگزاری دادگاه رسیدگی به این پرونده خودداری کرده است.

مراسم سالگرد ستار بهشتی از ساعت  15:30 پنجشنبه نهم آبان ماه بر سر مزار او در قطعه ۷، ردیف ۳، شماره ۱۱ امام زاده محمدتقی رباط کریم برگزار شد. نسرین ستوده و همسرش رضا خندان، محمد نوری زاد، اکرم نقالی مادر سعید زینالی، شهناز کریم‎بیگی مادر مصطفی کریم‎بیگی، و شماری از فعالان مدنی در این مراسم گوهر عشقی مادر ستار بهشتی و خانواده او را همراهی کردند.

محمد نوری زاد در این مراسم طی  سخنانی با انتقاد از عدم توجه مسئولان و مقامات سیاسی و قضایی به دادخواهی خانواده ستار بهشتی و کشته شدگان جنبش سبز گفت: "کجاست رییس جمهوری ما؟ کجاست نمایندگان مجلس، کجاست یک قاضی. کجایند آنان که فریادشان گوش فلک را پر کرده است." او خطاب به گوهر عشقی مادر ستار بهشتی گفت: "هر فریادی که شما می‌کشید، رهبر می‌شنود، نمایندگان می‌شنوند، قاضی‌ها می‌شنوند ولی تعمدانه جواب نمی‌دهند."

نوری زاد همچنین خطاب به مادر ستار بهشتی گفت: "اگر همه نقاشان جمع شوند و چهره‌ای از یک مستضعف را بخواهند ترسیم کنند چهره شما را به عنوان نمونه باید انتخاب کنند. شما تمثیلی از یک مستضعف هستید که این انقلاب برپا شد برای جانب‌داری از آن‌ها. انقلابی برپا کردیم، آتش گرفتیم، سوختیم، کشته دادیم تا از امثال شما دفاع کنیم. فردی مثل شما را پاسداری کنیم از شما صیانت کنیم ولی همه نمایندگان مجلس ۲۹۰ نفر بر صندلی‌هایشان نشستند و خون فرزند شما را دیدند و انکار کردند. همه قاضیان دستگاه قضا، خون فرزند شما را دیدند و انکار کردند. بیت مکرم رهبری خون فرزند شما را دید و انکار کرد."

او با تاکید بر اینکه مقام‌های حکومتی "شما را انکار کردند به خاطر اینکه اگر صدای شما را می‌شنیدند، باید خودشان را انکار می‌کردند. باید پای بر روی منافع خودشان می‌گذاشتند"، گفت که آن‌ها " خون فرزند شما را انکار کردند به خاطر این که حیثیت تبهکاری دارند. وجودشون تباه کاره است. دزدند و بر دزدی‌ها اصرار می‌ورزند و اگر خون فرزند شما را پاس بدارند، مجبورند به همه خون‌های ریخته شده جواب بدهند و پاسخ بدهند."

محمد نوری زاد سپس با اشاره به اکرم نقالی که فرزندش سعید زینالی از زمان اعتراضات 18 تیر 1378 تاکنون مفقودالاثر شده و شهناز کریم‌بیگی که فرزندش مصطفی کریم‌بیگی در جریان جنبش سبز کشته شد، گفت: "این‌ها فرزندانشان و خون فرزندانشان انکار شده. این مادر شهیدی است که خون فرزندش را نظام ما انکار می‌کند."

پیشتر:

گفت و گوی امید معماریان با گوهرعشقی مادرستار بهشتی / 18 اردیبهشت 1392

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

تهران

ثبت نظر

استان کرمان

گاف سپاه شهرستان انار در بنر ضدآمریکایی

۱۰ آبان ۱۳۹۲
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۱ دقیقه
گاف سپاه شهرستان انار در بنر ضدآمریکایی