close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
گزارش

انتقال زنان بازداشتی‌ به زندان قرچک

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
ایران وایر
خواندن در ۱ دقیقه
بر اساس خبرهای رسیده به ایران وایر زنان بازداشتی در تجمعات  دو روز  تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند
بر اساس خبرهای رسیده به ایران وایر زنان بازداشتی در تجمعات دو روز تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند

براساس خبرهای رسیده به «ایران‌وایر»، زنان بازداشتی در تجمعات دو روز  تهران، به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند. یک منبع مطلع در گفت‌و‌گو با «ایران‌وایر» می‌گوید: «روز دوشنبه ۵۰ نفر و روز سه شنبه ۳۰ زن به زندان قرچک منتقل شده‌اند.» 

زندان قرچک ورامین فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان است و بارها درباره ازدحام جمعیت، عدم امکانات بهداشتی مثل کمبود سرویس‌های بهداشتی، آب ناسالم، وجود حشرات موذی در بندهای این زندان اطلاع‌رسانی شده‌ است. منابع «ایران‌وایر» می‌گویند ازدحام ایجاد شده، به وضعیت نامناسب بند زنان زندان قرچک دامن زده است. 

«روژین موسی‌زاده»، ۲۶ ساله و «سعیده محمدی» ۳۰ ساله، دو تن از کسانی هستند که به زندان قرچک منتقل شده‌اند. آن‌ها که روز یکشنبه پلاکاردهایی با نام مهسا امینی به گردن انداخته و برای جلب توجه عمومی در خیابان‌ها با این پلاکاردها قدم می‌زدند، توسط نیروهای گارد ویژه بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه وزرا و سپس دادسرای شهید مقدس اوین در شعبه دو بازپرسی، اتهامات زیادی به آن‌ها تفهیم و قاضی برای آن‌ها  قرار وثیقه دو میلیاردی تا زمان دادگاه و رسیدگی به پرونده صادر کرده است. آن‌ها به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

منبع مطلع «ایران‌وایر» می‌گوید: «الان ۸۰ نفری که به قرچک منتقل شده‌اند پشت یک زمین ورزشی که هیچ امکاناتی ندارد و حتی جای خواب کافی موجود نیست، نگهداری می‌شوند.» 

گفته می‌شود بازداشتی‌ها برگه بازداشت موقت ۲۰ روزه امضا کرده‌اند.  براساس شنیده‌ها «یلدا معیری»، عکاس، که روز دوشنبه در خیابان بازداشت شد، به زندان قرچک منتقل شده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

حمایت همایون شجریان و محسن چاووشی از اعتراضات مردمی

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
حمایت همایون شجریان و محسن چاووشی از اعتراضات مردمی