close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان تهران

یک ماده مخدر جدید در سوپرمارکت‌ها/ «بی تی» بین دانش آموزان جولان می‌دهد

۱۹ بهمن ۱۳۹۲
خواندن در ۱ دقیقه

استان وایر، ترمه ایرانی- روزنامه جمهوری اسلامی در مورد فروش یک نوع ماده مخدر به نام «بی‌تی» در سوپرمارکت‌ها هشدار داده است.
به گزارش ایسنا، در این گزارش به  پدران و مادران هشدار داده شده که به شدت مواظب فرزندان خود باشند.
بنابراین گزارش، «پان پراگ»  یا  «بی تی»،  نام محصولی است خطرناک  اما بسیار ارزان که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمت کم‌تر از ۵۰۰ تومان حتی در برخی سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود. این محصول، تولید کشورهندوستان است که مخدرهای مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند و دقیقاً همانند مخدر ناس است که از راه بزاق دهان مصرف می‌شود.
این گزارش افزوده است که هر چند پیش‌تر برخی رسانه‌ها اشاره‌ای به این قبیل ماده مخدر داشته‌اند اما به دلیل برخی کم توجهی‌ها، هنوز این مخدر ارزان قیمت برای عمده مردم و جوانان ناشناخته است. مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه‌های معطر، ساخارین (ماده بسیار سرطان‌زا) است و برای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی، ترکیبات مخدر و یا توهم‌زایی چون تریاک، حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگر چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان گردان از قبیل اکستازی به آن اضافه می‌کنند.
به نوشته این روزنامه، بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویران‌گر که در بسته‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد این است که اگر تریاک و حتی کراک، هرویین و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی، قشر بزرگ سال، جوان و یا حتی نوجوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند، این سرطان بی‌صدا نوک پیکان شومش را به سمت دانش‌آموزان خردسال نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند.

 

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

تهران

ثبت نظر

hyhest
۲۱ بهمن ۱۳۹۲

چرا کسی دم ازاعتراض به فلان آقاوفلان قانون میزنددرنطفه خفه اش میکنند ولی کاری به کارکارترهای موادمخدر ندارند چون خودشان ذینفع این جریانات هستنند.

استان مازندران

تنکابن از بحران خارج شد/تخریب 70 تا 100درصد مدرسه‌ها و 10 تا...

۱۹ بهمن ۱۳۹۲
خواندن در ۱ دقیقه
 تنکابن از بحران خارج شد/تخریب  70 تا 100درصد مدرسه‌ها و 10 تا 90درصد خانه‌های