close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

حکم انحلال جمعیت خیریه «امام علی» تایید شد

۳ خرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
حکم انحلال جمعیت خیریه «امام علی» تایید شد

 جمعیت دانشجویی امام علی با انتشار بیانیه‌ای از تایید حکم انحلال خود توسط دادگاه تجدید نظر تهران خبر داد و این حکم را « حرکتی حساب شده و هماهنگ در راستای تضعیف نهادهای مدنی» دانست.

این جمعیت در بیانیه خود نوشته است که حکم شعبه ۲۸  دادگاه تجدیدنظر را روز گذشته دریافت کرده اما «به احترام مردم داغ‌دار آبادان» دیروز درباره آن سکوت کرده است.

جمعیت امام علی در بیانیه خود درباره روند صدور حکم انحلال این گروه نوشته: «تغییر تیم قضات قبلی و صدور ناگهانی رای بدین شکل، همراه با احضار تنی چند از اعضای جمعیت به دادسرای امنیت برای دفاع آخر و نیز نامۀ محرمانۀ وزارت کشور مبنی بر توقف خدمت‌رسانی‌ها یک روز قبل از صدور حکم، همگی حکایت از حرکتی حساب شده و هماهنگ در راستای تضعیف نهادهای مدنی است.»

این جمعیت خیریه دانشجویی گفته حکم انحلال آن در شرایطی صادر شده که «تماس‌های مکرر با دفتر جمعیت، برای حمایت‌های معیشتی و درمانی حاد و به‌خصوص سرپناه، از طرف قشر آسیب‌پذیر بیشتر می‌شود و بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش این جمعیت از گذران امور یومیه و معیشتی خود ناتوان بوده و هزاران کودک، تنها در پوشش خدمات این سازمان از یک وعده غذا در روز و دسترسی به نیازهای ابتدایی برخوردار هستند.»

در بیانیه جمعیت امام علی با اشاره به ناکامی تلاش‌ها برای تغییر حکم انحلال این گروه آمده است که «به نظر می‌رسد سنبه تمامیت‌خواهان برای دستگاه قضا، بسیار پرزورتر از دست نحیف عدالت است.» با این حال، این بیانیه ابراز اطمینان کرده کسانی که «درهای گسترش خیر عمومی را بسته»‌اند، روزی به ملت ایران پاسخگو خواهند شد.

جمعیت دانشجویی امام علی در پایان بیانیه خود نوشته است که این تشکل اجتماعی، کلیه راه‌های قانونی باقیمانده جهت تغییر این رای و سیاق ناعادلانه را برای خود محفوظ دانسته و تا حد ممکن حمایت‌های خود از کودکان سرزمین را به انحای ممکن ادامه خواهد داد.

«جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی» یک موسسه خیریه غیردولتی در ایران است که از تیر ۱۳۹۹ با بازداشت «شارمین میمندی‌نژاد»، موسس این جمعیت، مورد هدف نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

 علاوه بر میمندی نژاد، «مرتضی کی‌منش»، مسوول رسانه‌ای و «کتایون افرازه»، بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی هم در تیر ۱۳۹۹، با شکایت «قرارگاه ثارالله» سپاه پاسداران بازداشت شدند.

رسانه ها و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی اعضای این جمعیت را به «شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی»، «سیاه‌نمایی علیه انقلاب» و هم‌چنین «توهین به روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» متهم کرده‌اند.

ثبت نظر

اخبار

دادستان خوزستان: مالک ساختمان متروپل یکی از کشته‌شدگان است

۳ خرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
دادستان خوزستان: مالک ساختمان متروپل یکی از کشته‌شدگان است