close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

روناک رضایی در بازداشتگاه امنیتی سپاه نگهداری می‌شود

۷ تیر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
روناک رضایی در بازداشتگاه امنیتی سپاه نگهداری می‌شود
روناک رضایی در بازداشتگاه امنیتی سپاه نگهداری می‌شود

فرزانه زیلایی وکیل دادگستری که وکالت روناک رضایی دانشجوی بازداشت شده در آبادان را بر عهده دارد امروز سه‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ در گفتگو با پایگاه خبری امتداد از تداوم بی‌خبری و نگهداری او در بازداشتگاه امنیتی سپاه خبر داد.

پیشتر برخی رسانه‌ها از انتقال روناک رضایی به زندان سپیدار اهواز خبر داده بودند.

فرزانه زیلایی در این گفتگو با تاکید بر اینکه موکلش هم‌اکنون در بازداشتگاه امنیتی سپاه نگهداری می‌شود گفت: « ابتدا پرونده این دانشجوی بازداشتی در شعبه سوم دادسرای آبادان مطرح بود که پس از آن به شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای اهواز ارجاع شد. ایشان در حدود یک ماه اخیر در بازداشت بسر برده و اکنون در بازداشتگاه امنیتی سپاه  نگهداری می‌شود. »

روناک رضایی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، گرایش مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی روز ششم خردادماه در حاشیه اعتراضات شهروندان آبادان پس از فروریختن برج متروپل آبادان دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

فرزانه زیلایی با اشاره به نگرانی خانواده موکل خود و بی‌خبری از او گفته است: «این دانشجوی بازداشت شده از زمان دستگیری تاکنون دوبار با خانواده خود تماس گرفته و پس از آن ممنوع‌الملاقات شده و خانواده از او خبری ندارند.»

این وکیل دادگستری تبصره ماده ۴۸ را «ناعادلانه» خوانده و گفته است به استناد آن با ورود او به این مرحله از دادرسی پرونده مخالفت شده است.

تبصره ماده ۴۸ امکان انتخاب وکیل توسط افراد را ناممکن ساخته و متهمان و خانواده‌های آن‌ها را ناچار به انتخاب وکیل از میان وکلایی که قوه قضاییه پیشتر فهرست آن‌ها را برای ورود به پرونده‌های سیاسی و امنیتی تایید کرده می‌کند.

فرزانه زیلایی در انتقاد به این روش گفته است: « وکالت یک قرارداد خصوصی بوده و وکیل، باید مورد اعتماد موکلش باشد نه نهاد قضایی و امنیتی که خودشان برای اشخاص تشکیل پرونده می‌دهند. به هر حال که این امر، خلاف منطق، عدالت و انصاف است. حالا که قانونگذاری، تناسبی با خواست و نیاز مردم ندارد، دست کم خود مردم تا جایی که در عمل به آن ها بسته است،  اجازه تحمیل قوانینی که به تبعیض و دوگانگی دامن می‌زنند را ندهند.»

خانواده روناک رضایی روز ۵ تیرماه ۱۴۰۱ با مراجعه به بازپرس شعبه دوازدهم  دادسرای اهواز، طی لایحه‌ای کرده‌اند که فرزانه زیلایی وکالت فرزندشان را بپذیرد.

در گزارش امتداد به نقل از وکیل روناک رضایی آمده است: «بر اساس اعلام شعبه بازپرسی در حال حاضر، اتهام انتسابی این دانشجوی بازداشتی، فعالیت تبلیغی علیه نظام است.»

 

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

خوزستان

ثبت نظر

گزارش

نفر اول فدراسیون فوتبال ایران نه حق امضا دارد، نه حق معامله

۷ تیر ۱۴۰۱
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۵ دقیقه
نفر اول فدراسیون فوتبال ایران نه حق امضا دارد، نه حق معامله