close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

بیانیه تروئیکای اروپایی: ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد

۹ تیر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
بیانیه تروئیکای اروپایی: ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد

روز پنج‌شنبه ۹ تیر، سه قدرت اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی در آستانه برگزاری نشست شورای امنیت، در بیانیه‌ای مشترک گفتند:«متاسفانه در نشستی که دیروز در دوحه پایان یافت، ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد و به جای آن، درخواست‌های جدید غیربرجامی و به دور از واقعیت را پیش کشید». 

این سه کشور در مورد شتاب پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هشدار دادند و جمهوری اسلامی را به انعقاد فوری توافقی که به نفع مردم  ایران باشد، فراخواندند.

در این بیانیه آمده است که «اقدامات ایران به سرعت در حال بر هم زدن توازن بسته‌ای است که ما طی ماه‌ها مذاکره برای احیای برجام بر سر آن توافق کرده بودیم».

سه قدرت اروپایی همچنین هشدار داده‌اند که شتاب بخشیدن ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود، پنجره را برای راه حل دیپلماتیک فوری می‌بندد و از همین رو، از ایران خواسته‌اند که تشدید تنش هسته‌ای را متوقف کند و بی‌درنگ به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز گردد.

از زمان توقف مذاکرات احیای برجام تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران افزایش یافته که نشانه‌های آن از جمله صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران به دلیل عدم همکاری با آژانس و واکنش ایران با غیرفعال کردن دوربین‌های نظارتی آژانس است.

نشست دوره‌ای شورای امنیت روز پنجشنبه برای بررسی تازه‌ترین گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام برگزار شد.

«ریچارد میلز»، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل، در جریان این نشست تاکید کرد که ایران در جریان مذاکرات اخیر در دوحه، هیچ‌گونه «اضطرار واقعی» برای انعقاد توافق، پایان دادن به بحران هسته‌ای کنونی و دستیابی به لغو تحریم‌ها نشان نداده است.

ثبت نظر

صفحه‌های ویژه

نورمحمد دُرپور؛ از استادان موسیقی نواحی و نوازنده دوتار اهل سنت

۹ تیر ۱۴۰۱
خواندن در ۳ دقیقه
نورمحمد دُرپور؛ از استادان موسیقی نواحی و نوازنده دوتار اهل سنت