close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

وزارت اطلاعات بهاییان بازداشت شده را به «ترویج بی حجابی» متهم کرد

۱۰ مرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
وزارت اطلاعات بهاییان بازداشت شده را به «ترویج  بی حجابی» متهم کرد

 یک روز پس از یورش نیروهای امنیتی به منازل شهروندان بهایی و بازداشت چندین نفر از آنان در شهر‌های مختلف ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی این بازداشت‌ها را تایید کرد و به بازداشت شدگان اتهام «جاسوسی برای اسراییل» و «ترویج سازمان یافته بی حجابی» زد.

روز یکشنبه ۹ مرداد، نیروهای امنیتی به خانه ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای کرج، تهران، مشهد، شیراز و قزوین، ساری و گرگان یورش بردند و ضمن تفتیش و ضبط وسایل شخصی این شهروندان، شماری از آن‌ها را بازداشت کردند.

در بیانیه وزارت اطلاعات ادعا شده افراد بازداشت شده «ماموریت‌های تبلیغ گسترده‌ آموزه‌های استعمار ساخته‌ بهاییت و نفوذ در محیط‌های آموزشی در سطوح مختلف و به‌طور خاص مهدکودک‌های سراسر کشور» داشتند و «ترویج سازمان‌یافته‌ بی‌حجابی در ایران» می‌کردند.

وزارت اطلاعات در بیانیه خود، همچنین بازداشت‌شدگان بهایی را به «جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی» و «تبلیغات تهاجمی» متهم کرده است.

در بیانیه وزارت اطلاعات بدون ارایه هیچ مستندی ادعا شده که بازداشت شدگان «اعضای هسته‌ی مرکزی حزب جاسوس بهاییت» هستند و «مستقیماً با کانون صهیونیستی موسوم به بیت‌العدل در ارتباطِ تشکیلاتی بودند.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با انتشار گزارشی ادعاهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را تکرار کرده است. در این گزارش اتهامات سابق جمهوری اسلامی علیه آیین بهاییت از قبیل «ساخته استعمار بودن» و «ارتباط با اسراییل» تکرار شده است.

مهوش شهریاری، فریبا کمال‌آبادی، عفیف نعیمی، سامان استوار، سهی ثابتی و بهنام ممتازی از جمله شهروندان بهایی هستند که در جریان تهاجم تازه نیروهای اطلاعات جمهوری اسلامی به شهروندان بهایی دستگیر شده‌اند.

موج تازه بازداشت شهروندان بهایی در ادامه سرکوب گسترده این اقلیت مذهبی صورت می‌گیرد که در طول سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ بی وقفه ادامه داشته است.

پیش از این جامعه جهانی بهایی هشدار داده بود که حکومت ایران یک کارزار وسیع دولتی را به راه انداخته که هدف آن نابودی سیستماتیک جامعۀ  بهایی به عنوان یک جامعه زنده و پویا در ایران است.

ثبت نظر

اخبار

اسماعیل گرامی، حسین قشقایی، عباس دهقان؛ سه زندانی بستری در بهداری اوین

۱۰ مرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
اسماعیل گرامی، حسین قشقایی، عباس دهقان؛ سه زندانی بستری در بهداری اوین