close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

انتقال جعفر ابراهیمی فعال صنفی معلمان به قرنطینه زندان اوین

۱۹ مرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
در صد و دومین روز بازداشت «جعفرابراهیمی» فعال صنفی معلمان به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

در صد و دومین روز بازداشت «جعفرابراهیمی» فعال صنفی معلمان به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

جعفرابراهیمی،  که از دهم اردیبهشت در بازداشت بسر می‌برد، امروز چهارشنبه ۱۹ مردادماه، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند قرنطینه این زندان منتقل شد.

سمانه عابدینی، همسر جعفر ابراهیمی معلم زندانی، صبح امروز با انتشار یک پیام صوتی، از چهارمین تمدید قرار بازداشت همسرش خبر داده و جزییاتی از این دوره بازداشت او را نقل کرده است.

به گفته خانم عابدینی بعد از گذشت بیش از یک ماه و با تغییر تیم بازجویان بررسی پرونده، شرایط آنها تغییر کرد و همه معلمان به سلولهای انفرادی منتقل شدند: «آنها به سلولهای انفرادی در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ منتقل شدند و ملاقاتها کلا ممنوع شد. حتا لوازم و کتابهایی که ما برای آنها می‌بردیم به آنها تحویل داده نشد.همسرم چون داروهای خاصی را مصرف می‌کند من نگران بودم که مبادا این داروها که به زندان تحویل داده‌ایم به دست او نرسد. بازپرسی هم در جواب پیگیری‌های ما می‌گفت این روال برای آن انتخاب شده که روند بررسی پرونده مختل نشود. برای پاسخگویی آنها به سئوالات ما آنها باید ایزوله کامل باشند.

از ۲۴ خردادماه، جعفر ابراهیمی به همراه دو تن از فعالین صنفی دیگر به نامهای محمد حبیبی و رسول بداقی، به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شدند. این افراد به همراه چند تن دیگر از فعالین صنفی معلمان از جمله علی اکبر باغانی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از ۱۰ اردیبهشت ماه بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بودند.

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان است. او پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در دیماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب کرج به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اوایل تیرماه امسال، خانواده آقای ابراهیمی به همراه خانواده ۹ فعال صنفی و کارگری بازداشتی دیگر، با نوشتن نامه ای سرگشاده نسبت به تداوم بازداشت این افراد اعتراض کردند. آن‌ها در این نامه خواستار «توقف فوری پرونده‌سازی‌ های دروغین علیه آنها» و آزادی بی قید و شرط عزیزان خود شدند.

 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران رسید

۱۹ مرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران رسید