close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

چهار تن از اعضای «انجمن ندای زنان ایران» به زندان احضار شدند

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
اعضای انجمن ندای زنان ایران از راست ناهید شقاقی، مریم محمدی، اسرین درکاله و اکرم نصیریانکه به زندان احضار شدند
اعضای انجمن ندای زنان ایران از راست ناهید شقاقی، مریم محمدی، اسرین درکاله و اکرم نصیریانکه به زندان احضار شدند

چهار تن از اعضای «انجمن ندای زنان ایران» جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شدند.

روز ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، «ناهید شقاقی»، «اکرم نصیریان»، «مریم محمدی» و «اسرین درکاله» از اعضای فعال انجمن ندای زنان ایران به زندان فراخوانده شده‌اند.این چهار فعال زنان در صفحات اینستاگرامی خود نوشتند:

«در چند روز گذشته، اجرای احکام زندان اوین، ما را برای پرونده ندای زنان ایران، به زندان فراخوانده است. دستگاه قضایی با فشار به وثیقه گذران مبنی بر ضبط وثیقه می‌خواهند ما را راهی زندان سازند. درحالی ما را به جرم «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» ، روانه زندان می‌کنند که اختلاسگران و دزدان مافیایی، امنیت زیست ملیون‌ها انسان را به مخاطره انداخته‌اند و همچنان آزاد هستند.»

این زنان در ادامه نوشتند: «ما تنها تلاش کرده‌ایم صدای اعتراض درد تبعیض و نابرابری زنان ایران باشیم و در قاموس دزد سالاران، دفاع از برابری جرم تلقی می‌شود.در حالیکه دیوارهای هیچ زندانی نمی‌تواند ندای برابری‌خواهی زنان را خاموش سازد.»

پیشتر این چهار عضو انجمن ندای زنان ایران، در دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۴ سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند. اتهامات آنها از جمله اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و انجام عمل حرام با مصداق «بی حجابی» عنوان شده است.

در دادگاه تجدید نظر، حکم این چهار نفر در نهایت به دو سال و سه ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

ندای زنان ایران یک انجمن غیردولتی فعال حقوق زنان است که فعالیت خود را «بازتاب رنج‌ها، ناکامی‌ها و موفقیت‌های زنان در جامعه ایران» می‌داند و به گفته اعضایش این انجمن می‌کوشد زنان را برای دست یافتن به یک زندگی بهتر در کوران معضلات و تبعیض‌ها توانمندتر سازد.

نهادهای امنیتی و قضایی پیشتر هم  تعدادی از اعضای انجمن ندای زنان ایران را بازداشت کرده بودند. اتهامات آنها شامل مواردی چون «اشاعه فساد و فحشا»، «تشکیل گروه ندای زنان ایران»،‌ «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» بوده است.

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

تهران

ثبت نظر

گزارش

استاندارد دوگانه فیفا در مورد ایران؛ با مهدی تاج کاری نداشته باشید

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۶ دقیقه
استاندارد دوگانه فیفا در مورد ایران؛ با مهدی تاج کاری نداشته باشید