close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

خانواده زندانیان اروپایی در ایران مقامات اروپا را به فراموشی متهم کردند

۱۵ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
خانواده زندانیان اروپایی در ایران مقامات اروپا را به فراموشی متهم کردند

خانواده‌های چهار زندانی اروپایی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دولت‌های اروپایی را به‌ بی‌توجهی و فراموش کردن وضعیت عزیزانشان در ایران متهم کردند.

در این نامه که روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه منتشر شد، آمده است: ما خانواده زندانیان آلمانی، فرانسوی، سوئدی و اتریشی که توسط رژیم ایران به‌طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، از اتحادیه اروپا که این جنایات را نادیده می‌گیرد، خشمگین هستیم.

این نامه اعتراضی به امضا خواهر بنجامین بریر شهروند فرانسوی، همسر احمدرضا جلالی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-‌سوئدی، دختر جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی ایرانی-‌آلمانی و همسر کامران قادری زندانی، دوتابعیتی ایرانی-‌اتریشی رسیده است. 

این چهار شهروند اروپایی و دوتابعیتی، با اتهام‌های مختلف امنیتی در دادگاه‌های انقلاب محاکمه و به برخی از آن‌ها در خطر اعدام قرار دارند.

خانواده‌های این شهروندان زندانی در نامه خود نوشته‌اند: همه زندانیان اروپایی در تعجب هستند که آیا اتحادیه اروپا آن‌ها را فراموش کرده است و تا چه زمان باید بار این مصیبت را تحمل کنند.

خانواده‌های این افراد در نامه خود همچنین آورده‌اند: این شهروندان اروپایی تحت شکنجه و محاکمه‌های به شدت ناعادلانه بر اساس اتهامات ساختگی قرار گرفته‌اند و به وکیل یا مراقبت‌های پزشکی مناسب دسترسی نداشته‌اند. 

در این نامه تاکید شده که همه این زندانیان گروگان یک رژیم دیکتاتوری هستند که حداقل استانداردهای حقوق بشری و حقوقی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند.

خانواده این زندانیان در بخش پایانی این نامه نوشته‌اند: برای صدها و هزاران روز ما در انتظار آزادی عزیزانمان نشسته ایم. افسوس زیادی نسبت به مصیبتی که دولت ایران به ما وارد کرده است خورده و می خوریم. در همین راستا از شما می خواهیم که در مذاکرات و گفتگوهای خود با ایران مساله حقوق بشر را در اولویت قراردهید.

تصویری از نامه خانواده‌های چهار زندانی اروپایی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل
تصویری از نامه خانواده‌های چهار زندانی اروپایی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل

بر اساس گزارش مرکز حقوق بشر ایران، هم‌اکنون حدود ۲۰ شهروند دو تابعیتی یا اروپایی و آمریکایی در زندان‌های ایران نگهداری می‌شود.

در سال‌های گذشته حکومت جمهوری اسلامی از بازداشت شهروندان خارجی و یا دوتابعیتی، به عنوان اهرم فشاری برای پیشبرد مقاصد سیاسی و یا آزاد کردن عناصر زندانی خود در کشورهای غربی استفاده کرده است.

ثبت نظر

اخبار

تجمع زنان مریوانی در اعتراض به نبود امنیت

۱۵ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
تجمع زنان مریوانی در اعتراض به نبود امنیت