close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

پنج ماه بازداشت موقت: مخالفت با آزادی جعفر ابراهیمی با قید وثیقه

۱۶ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
مقامات قضایی با آزادی موقت، بە قید وثیقه، جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، مخالفت کرده‌اند.
مقامات قضایی با آزادی موقت، بە قید وثیقه، جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، مخالفت کرده‌اند.

مقامات قضایی با آزادی موقت، بە قید وثیقه، جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، مخالفت کرده‌اند.

روز سه شنبه ۱۵شهریورماه ۱۴۰۰، «سمانه عابدینی»، همسر این فعال صنفی که موفق به ملاقات حضوری با او شده است، در صفحه اینستاگرام خود از تصمیم بازپرس شعبه ۲ و مخالفت با آزادی به قید وثیقه خبر داد. به گفته او بازپرس شعبه دوم دادسرای شهید مقدس مستقر در زندان اوین اعلام کرده است:   «با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه مخالفت شده است. بازپرس گفت که برای پروندە جعفر ابراهیمی کیفرخواست صادر کرده و پرونده را به دادگاه فرستاده است. بعد از گذشت حدود پنج ماه از بازداشت موقت و بلاتکلیفی همچنان باید منتظر تشکیل دادگاه باشیم.»

سمانه عابدینی، در تشریح فضای ملاقات و دیدارش با بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در زندان اوین می‌نویسد: «امروز ملاقاتم با جعفر بجای پشت شیشه و با تلفن‌های یک در میان خراب، پشت میزهای پلاستیکی قهوه‌ای رنگ و در سالنی نسبتا بزرگ بصورت حضوری بود. دیگر چشم‌های قرمز و تر شده از اشک بعد از ملاقات نمایان نمی‌شدند. حتا حین ملاقات صدای بغض‌هایی که شکسته می‌شد را گوشه و کنار سالن می‌شندیدی. جعفر حالش خوب بود و پرشور مثل همیشه از اتفاقات می‌گفت و سراغ همه را می‌گرفت.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، با صدور پیامی، ضمن اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی جعفر ابراهیمی، هر نوع برخورد قهری با فعالان صنفی را اقدامی غیر قانونی دانسته و خواهان آزادی بی قید و شرط آقای ابراهیمی و تمامی فعالین صنفی دربند شده است.

از روز ده اردیبهشت ۱۴۰۱ که دهها معلم و فعال صنفی در سراسر کشور بازداشت شدند، آقایان رسول بداقی، جعفرابراهیمی و محمد حبیبی که در تهران بازداشت شدند، تا این لحظه همچنان با تمدید قرار بازداشت موقت بیش از چهارماه است که در زندان اوین بسر می‌برند.

بازداشت فعالان صنفی کارگران و معلمان در پی فراخوان برگزاری تجمعات اعتراضی سراسری از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در روزهای ۱۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه صورت گرفت. ماموران امنیتی با تصور اقدام پیشگیرانه برای بازداشت برخی از آن‌ها یک روز قبل از برگزاری تجمعات اقدام کردند تا با ایجاد ترس از بازداشت، از برگزاری تجمع توسط معلمان جلوگیری کنند. اما این سناریوی نخ‌نما، نه تنها باعث لغو تجمع نشد، بلکه معلمان بیشتری را در شهرهای مختلف به خیابان کشاند تا مطالبات خود را بلندتر فریاد بزنند.

وزارت اطلاعات دولت سیزدهم در پی بازداشت این گروه از فعالان صنفی مدعی شد آنها با سسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسرش ژاک پاریس که با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی هستند، در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری ‌کرده‌اند.

 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

اظهار بی‌اطلاعی رستم قاسمی از دلیل دستگیری مشاور ویژه‌اش

۱۶ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
اظهار بی‌اطلاعی رستم قاسمی از دلیل دستگیری مشاور ویژه‌اش