close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

وخامت حال جعفر ابراهیمی در زندان و عدم موافقت با مرخصی

۲۲ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۳ دقیقه
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در اطلاعیه‌ای از وخامت حال جسمی «جعفر ابراهیمی» بازرس این شورا که در زندان اوین تحت بازداشت موقت است، خبر داد.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در اطلاعیه‌ای از وخامت حال جسمی «جعفر ابراهیمی» بازرس این شورا که در زندان اوین تحت بازداشت موقت است، خبر داد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در اطلاعیه‌ای از وخامت حال جسمی «جعفر ابراهیمی» بازرس این شورا که در زندان اوین تحت بازداشت موقت است، خبر داد.

بر اساس اطلاعیه این شورا: «بنا بر اطلاعات موثق رسیده، بازپرس پرونده جعفر ابراهیمی،به اواعلام کرده با توجه به شرایط حسمی و بیماری حاد‌ گوارشی این فعال صنفی با آزادی به قید وثیقه او موافق است اما بازجوی پرونده مخالف است. »

این شورا در ادامه ضمن انتقاد از اعمال نفوذ ضابط وزارت اطلاعات که در مورد پرونده سایر معلمان نیز مشهود است، آنرا نشانه آن دانسته که «قوه قضائیه استقلال عمل ندارد.»

شورای هماهنگی در پایان اطلاعیه خود، خواستار آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان دربند و همچنین رسیدگی فوری پزشکی به جعفر ابراهیمی شده است.

از دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ که دهها معلم و فعال صنفی در سراسر کشور بازداشت شدند، آقایان رسول بداقی، جعفرابراهیمی و محمد حبیبی که در تهران بازداشت شدند، تا این لحظه همچنان با تمدید قرار بازداشت موقت بیش از پنج ماه است که در زندان بسر می‌برند.

بازداشت فعالان صنفی کارگران و معلمان در پی فراخوان برگزاری تجمعات اعتراضی سراسری از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در روزهای ۱۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه صورت گرفت. ماموران امنیتی با تصور اقدام پیشگیرانه برای بازداشت برخی از آن‌ها یک روز قبل از برگزاری تجمعات اقدام کردند تا با ایجاد ترس از بازداشت، از برگزاری تجمع توسط معلمان جلوگیری کنند. اما این سناریوی نخ‌نما، نه تنها باعث لغو تجمع نشد، بلکه معلمان بیشتری را در شهرهای مختلف به خیابان کشاند تا مطالبات خود را بلندتر فریاد بزنند.

وزارت اطلاعات دولت سیزدهم در پی بازداشت این گروه از فعالان صنفی مدعی شد آنها با سسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسرش ژاک پاریس که با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی هستند، در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری ‌کرده‌اند.

سمانه عابدینی، همسر جعفر ابراهیمی معلم زندانی، در مردادماه ۱۴۰۱  با انتشار یک پیام صوتی، از چهارمین تمدید قرار بازداشت همسرش خبر داده و جزییاتی از این دوره بازداشت او را نقل کرد. به گفته خانم عابدینی بعد از گذشت بیش از یک ماه و با تغییر تیم بازجویان بررسی پرونده، شرایط آنها تغییر کرد و همه معلمان به سلولهای انفرادی منتقل شدند: «آنها به سلولهای انفرادی در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ منتقل شدند و ملاقاتها کلا ممنوع شد. حتا لوازم و کتابهایی که ما برای آنها می‌بردیم به آنها تحویل داده نشد.همسرم چون داروهای خاصی را مصرف می‌کند من نگران بودم که مبادا این داروها که به زندان تحویل داده‌ایم به دست او نرسد. بازپرسی هم در جواب پیگیری‌های ما می‌گفت این روال برای آن انتخاب شده که روند بررسی پرونده مختل نشود. برای پاسخگویی آنها به سئوالات ما آنها باید ایزوله کامل باشند.

۲۴ خردادماه، جعفر ابراهیمی به همراه دو تن از فعالین صنفی دیگر به نامهای محمد حبیبی و رسول بداقی، به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شدند. این افراد به همراه چند تن دیگر از فعالین صنفی معلمان از جمله علی اکبر باغانی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از ۱۰ اردیبهشت ماه بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بودند.

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان است. او پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در دیماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب کرج به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اوایل تیرماه امسال، خانواده آقای ابراهیمی به همراه خانواده ۹ فعال صنفی و کارگری بازداشتی دیگر، با نوشتن نامه ای سرگشاده نسبت به تداوم بازداشت این افراد اعتراض کردند. آن‌ها در این نامه خواستار «توقف فوری پرونده‌سازی‌ های دروغین علیه آنها» و آزادی بی قید و شرط عزیزان خود شدند.

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

تهران

ثبت نظر

اخبار

بازداشت اعضای خانواده نوید افکاری در دومین سالگرد اعدام او

۲۲ شهریور ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
بازداشت اعضای خانواده نوید افکاری در دومین سالگرد اعدام او