close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

بازداشت میلاد شمالی، فعال دانشجویی در پی گروگان‌گیری پدرش

۲ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
بازداشت میلاد شمالی، فعال دانشجویی در پی گروگان‌گیری پدرش

با تداوم بازداشت گسترده فعالان مدنی و دانشجویی، «میلاد شمالی»، فعال دانشجویی و دبیر سابق انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه «نوشیروانی» شهر بابل بازداشت شد. آقای شمالی در حالی بازداشت شده که ماموران امنیتی پدر او را گروگان گرفته بودند.

بنا به گزارش کانال تلگرام  «انجمن دانشجویان متحد»، ماموران وزارت اطلاعات صبح دوم مهرماه  برای بازداشت میلاد شمالی به خانه پدری‌اش مراجعه کردند و به دلیل نبودن او، پدر را دستگیر کردند و او را به محل کار میلاد شمالی بردند. این فعال دانشجویی در محل کارش هم حضور نداشته و ماموران طی تماسی به او اعلام می‌کنند فقط چند سئوال دارند و اگر او خود را معرفی نکند، پدر را بازداشت می‌کنند. میلاد شمالی خودش را به اداره اطلاعات استان مازندران معرفی می‌کند و چند ساعت بعد طی تماسی اعلام می‌کند که بازداشت شده است.

همچنین «پیام خدابنده‌لو»، فعال مدنی، روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در منزلش در شهر همدان بازداشت شده است. تمام وسایل شخصی و الکترونیکی خدابنده‌لو ضبط شده است. این عمل از سوی ستاد خبری وزارت اطلاعات و بدون نشان دادن حکمِ تفتیش و حکمِ بازداشت انجام شده است.

با گذشت یک هفته از آغاز اعتراضات سراسری در ایران دستگیری فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران افزایش یافته است. پیش از نیز روزنامه‌نگاران و فعالانی همچون «ویدا ربانی»، «الناز محمدی»، «نیلوفر حامدی»، «نرگس حسینی»، «سجاد رمضان زاده» و «سجاد دلبری» دستگیر شده اند.

ثبت نظر

اخبار

بیانیه سپاه پاسداران درباره توپ‌باران مرز کردستان

۲ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
بیانیه سپاه پاسداران درباره توپ‌باران مرز کردستان