close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

حملات پهپادی سپاه پاسداران به اردوگاه‌های مرکزی احزاب کرد در اقلیم کردستان

۶ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۳ دقیقه
سپاه پاسداران روز گذشته نیز مواضع حزب «پژاک» در منطقه «چومان» در نوار مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده بود.
سپاه پاسداران روز گذشته نیز مواضع حزب «پژاک» در منطقه «چومان» در نوار مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده بود.

 

صبح امروز چهارشنبه، ٦ مهرماه ١٤٠١، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حملات موشکی و پهپادی، اردوگاه‌های مرکزی احزاب کرد از جمله «کومله زحمت‌کشان کردستان»، «حزب دمکرات کردستان ایران» و «حزب کومه‌له کردستان ایران»، «حزب آزادی کردستان» را در مناطق عمقی خاک اقلیم کردستان عراق مورد حمله قرار داده است.

همزمان با حملات موشکی و پهپادی به اردوگاه‌های مرکزی این احزاب در عمق خاک اقلیم کردستان، یگان‌های سپاه پاسداران در شمال غرب ایران امروز هم برای پنجمین روز متوالی، مواضع این احزاب را در مناطق مرزی «هلگورد» در منطقه «بالکایەتی» میان اقلیم کردستان و ایران مورد با حملات توپ‌خانه‌ای و پهپادی هدف گرفته است.

بنا بر اعلام حزب آزادی کردستان، در پی حملات پهپادی سپاه پاسداران، تا لحظه تنظیم این خبر، دست‌کم پنج کشته و شماری از اعضای این حزب کشته و زخمی شده‌اند.

«سوران نوری»، عضو رهبری و مسوول روابط عمومی «حزب دمکرات کردستان ایران» در اقلیم کردستان نیز در همین رابطه به «ایران‌وایر» می‌گوید که به دنبال حمله پهپادی صبح امروز سپاه پاسداران به اردوگاه مرکزی این حزب در نزدیکی شهر «کوی سنجق»، دو تن از پیشمرگان حزب دمکرات کشته و شماری از خانواه‌های و فرزندان اعضای این حزب زخمی  شده‌اند.

در ادامه حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به احزاب کرد مخالف خود در خاک اقلیم کردستان عراق، اردوگاه‌های مرکزی حزب کومه‌له کردستان و کومه‌له کردستان ایران نیز هدف حمله گسترده موشکی و پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حملات پهپادی و موشکی سپاه به این دو حزب تلفات جانی در پی نداشته اما خسارات مالی وسیعی به اردوگاه‌ها از جمله ارگان‌های حزبی آن‌ها وارد شده است.

این در حالی است که سپاه پاسداران روز گذشته نیز مواضع حزب «پژاک» در منطقه «چومان» در نوار مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده بود.

گفتنی است که روابط عمومی سپاه پاسداران دوم مهر ١٤٠١، با انتشار اطلاعیه‌‌ای از آغاز عملیات انهدام مواضع گروهک های تروریستی و ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی در اقلیم شمال عراق خبر داده بود.

سپاه پاسداران در این اطلاعیه از  از مردم و ساکنین محلی اقلیم کردستان خواسته بود از نزدیک شدن به مقرها و مراکز مربوط به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه خودداری و از محل استقرار تروریست‌ها فاصله بگیرند.

لازم به اشاره است که اردوگاه مرکزی «کومله-سازمان کردستان حزب کمونیست ایران»، «کومله زحمت‌کشان کردستان» و «کومله کردستان ایران» به ترتیب در مجاورت روستاهای «زرگویز»، «دی‌علی» و «زرگویزله»، در امتداد یک رشته کوه در نزدیکی شهر سلیمانیه مسقر هستند.

همچنین، حزب دمکرات کردستان ایران نیز به ترتیب در اردوگاه‌های مرکزی «قلعه دمکرات» و «اردوگاه آزادی»، در مجاورت روستای مسیحی‌نشین «هره‌موتی» با فاصله‌ای کمتر از ١٠ کیلومتر شهر کوی‌سنجق مستقرند.

احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی علاوه بر اردوگاه‌های مرکزی خود در مناطق عمقی خاک اقلیم کردستان عراق، تعدادی از واحدهای نظامی خود را در منطقه وسیع، صعب‌العبور و کوهستانی هلگورد، «بربزین»، «سقر»، «گروزین»، «حصاروست»، «به‌رده‌سوران»، «کونه‌ری» و آلانه، از توابع شهرهای «چومان»، «سیده‌کان» و «سوارن» در خاک اقلیم کردستان مستقر کرده‌اند.

منطقه هلگورد در ادامه کوهستان «قندیل»، از رشته کوه‌های زاگرس است و عمدتا به شهرهای «اشنویه» و «پیران‌شهر»، از توابع آذربایجان غربی منتهی و به عنوان مرز مشترک میان اقلیم کردستان عراق، ایران و ترکیه هم شناخته می‌شود.

این مناطق، بخشی از قلمرو تحت کنترل «حزب دمکرات کردستان عراق» محسوب می‌شوند.

 

در صورتی که یکی از عزیزان و بستگان شما در جریان اعتراضات دستگیر شده یا آسیبی به او وارد شده، برای مشاوره حقوقی با این شماره واتساپ (۰۰۹۰۵۴۱۱۹۹۴۰۱۸) یا این ایمیل تماس بگیرید: [email protected]

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

کردستان

ثبت نظر

اخبار

ابراز نگرانی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از سرکوب اعتراضات مردمی

۶ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
ابراز نگرانی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از سرکوب اعتراضات مردمی