close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

فرمانده سپاه از مجروح شدن «۱۸۵ بسیجی» در سرکوب اعتراضات خبر داد

۶ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
خبرگزاری مهر در خبری مدعی شده است که در جریان اعتراضات اخیر در این استان ۸۰ نیروی پلیس و بسیجی  در مازندران زخمی شده‌اند.
خبرگزاری مهر در خبری مدعی شده است که در جریان اعتراضات اخیر در این استان ۸۰ نیروی پلیس و بسیجی  در مازندران زخمی شده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران اعلام کرده است که طی ۱۲ روزی که از اعتراضات سراسری مردم ایران می‌گذرد ۱۸۵ بسیجی هنگام ماموریت سرکوب اعتراضات در تهران زخمی شده‌اند.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله حسین همدانی یکی از کسانی است که در سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ ایران نقشی تعیین کننده داشت و از او بعنوان «جمع‌کننده فتنه ۸۸» یاد می‌شود.

این مجموعه پیشتر از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات مردمی مورد تقدیر قرار گرفته است.

فرماندهی حسین همدانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در سرکوب اعتراضات سال ۸۸ داشت. همدانی بعدا در جنگ سوریه کشته شد.

حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران امروز چهارشنبه، ۶ مهر۱۴۰۱ از وضعیت وخیم ۵ نفر از ماموران بسیجی مجروح شده خبر داده و گفته است «جمجمه یکی از بسیجیان شکسته» و «۵ نفر هم در آی‌سیو بستری شده‌اند.»

بر اساس ادعایی که حسن حسن‌زاده مطرح کرده است بسیجیان مجروح شده عموما «در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری » هدف قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری مهر نیز در خبری مدعی شده است که در جریان اعتراضات اخیر در استان مازندران ۸۰ نیروی پلیس و بسیجی  در مازندران زخمی شده‌اند.

در این گزارش به نقل از یک نیروی بسیجی که گفته شده زخمی است و در یکی از مراکز درمانی ساری بستری شده آمده است:‌« با فراخوان بسیج ثارالله برای آماده باش داوطلب شدیم و شب سوم نوبت به من رسید که شیفت باشم و با دیگر نیروها به گشت زنی رفته بودیم و سر خیابان امام حسن (ع) ساری توقف کردیم و به نوبت استراحت می‌کردیم.نوبت استراحت من شده بود اما به ناگاه متوجه شدم چیزی به من اصابت کرد و موقع عوض کردن لباس فهمیدم تیر خوردم و مجروح شدم.»

این ادعاها در حالی منتشر شده که ویدیوهای متعددی از خشونت افسارگسیخته ماموران لباس شخصی که مسلح هستند و همراه با نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی شهروندان معترض را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند به کرات در رسانه‌ها منتشر شده است.

در یکی از تکان‌دهنده ترین ویدیوهایی که منتشر شده ماموران همچنان که زن معترضی را بازداشت کرده‌اند به سر او شوکر می‌زنند.

این نخستین بار نیست که سرکوب معترضان به دست ماموران لباس شخصی مسلح به سلاح گرم صورت می‌گیرد.

مجلس شورای اسلامی نیز بعد از اعتراضات مردادماه سال گذشته در خوزستان طرحی را ارایه کرد که کاربرد سلاح گرم برای لباس‌شخصی‌ها در جریان تجمعات مردمی را به قانون بدل کند.

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

تظاهرات مردمی در سلیمانیه در حمایت از اعتراضات سراسری

۶ مهر ۱۴۰۱
تظاهرات مردمی در سلیمانیه در حمایت از اعتراضات سراسری