close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

سیزدهمین روز اعتراضات؛ بازداشت مونا برزویی در تهران

۷ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۳ دقیقه
مونا برزویی شاعر و ترانه سرا شامگاه چهارشنبه  ۶ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد
مونا برزویی شاعر و ترانه سرا شامگاه چهارشنبه  ۶ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد

در سیزدهمین روز حضور اعتراضی شهروندان در خیابان علیه حکومت ایران سرکوب گسترده شهروندان با بازداشت‌ معترضان ادامه دارد.

بازداشت یک شاعر در تهران

سارا برزویی خواهر مونا برزویی شاعر و ترانه سرا شامگاه چهارشنبه  ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در حساب کاربری خود در اینستاگرام از بازداشت او خبر داد و اعلام کرد او روز گذشته  در تهران بازداشت شده است.

مونا برزویی با هشتگ مهسا امینی و زن زندگی آزادی شعار اصلی این دوره از اعتراضات خود را در کنار معترضان دانسته و با انتشار ویدیویی نوشت: « این پرچمِ آغشته به شب گیسویش، از سایه‌ی خرچنگِ تو پس میگیریم ای ملغمه‌ی دروغ، ای ترسیده! ما این وطن از چنگِ تو پس می‌گیریم»

مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز، در واکنش به این خبر در توییتر نوشت: «با بازداشت هنرمندان متعهد، جایگاهشان را رفیع‌تر و آثارشان را ماندگارتر می‌کنید.»

خانم برزویی با خوانندگانی چون مهدی یراحی، گوگوش و شادمهر عقیلی همکاری کرده است.

وکیل الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‎م یهن که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی به سقز سفر کرده بود نیز از بازداشت او خبر داده و نوشته است که او صبح روز هفتم مهرماه درحالی که به دلیل احضار تلفنی عازم محل اعلام شده به او بود توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

اخبار متعددی هم از تداوم بازداشت دانشجویانی که طی روزهای گذشته در اعتراضات دانشجویی حضور داشته‌اند منتشر شده است.

 شورای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که محراب کمالی دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی ساعت ۱۰ صبح روز ۶ مهرماه در منزل خود بازداشت شد و تمامی لوازم الکتریکی او ضبط شد.

همچنین گزارش‌هایی از بازداشت محمدصالح همایونی دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه شهید بهشتی  منتشر شده که روز دوشنبه ۵ مهرماه  بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

از نهاد بازداشت‌کننده این دانشجویان و سایر بازداشت شدگان اطلاع روشنی در دست نیست.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز اعلام کرد که  داود رضوی از اعضای هیات مدیره این سندیکا شامگاه سه‌شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت و به سلول‌ انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن محکوم کردن بازداشت داود رضوی خواهان آزادی او و دیگر اعضای زندانی سندیکا، از جمله رضا شهابی و‌حسن سعیدی شده است.

کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل سنندج نیز امروز ۷ مهرماه ۱۴۰۱ توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده است.

منابع محلی همچنین از بازداشت سهراب جلالی فعال مدنی اهل سنندج در روز ۵ مهرماه به دست نیروهای امنیتی و انتقال او به مکانی نامعلوم خبر داده‌اند.

موج گسترده بازداشت و سرکوب معترضان در شهرهای مختلف در حالی ادامه دارد که  استاندار تهران امروز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم مدعی شد که اعتراضات سراسری مردم تمام شده است.

محسن منصوری در این گفتگو اضافه کرد که «تهران چند شب است که در امنیت به سر می‌برد.»

مقامات جمهوری اسلامی از اعتراضات با عنوان اغتشاشات یاد می‌کند.

اختلال در شبکه اینترنت همراه و قطعی اینترنت خانگی در بیشتر ساعات روز منجر به کند شدن روند اطلاع‌رسانی معترضان شده است اما همچنان ویدیوها و تصاویر حضور معترضان در خیابان‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

در صورتی که یکی از عزیزان و بستگان شما در جریان اعتراضات دستگیر شده یا آسیبی به او وارد شده، برای مشاوره حقوقی با این شماره واتساپ (۰۰۹۰۵۴۱۱۹۹۴۰۱۸) یا این ایمیل تماس بگیرید: [email protected]

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر