close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

دادخواهان خاوران: همراه مردم ایران هستیم

۸ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
دادخواهان خاوران: همراه مردم ایران هستیم

گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی اعدام شده سال 1367 با انتشار نامه‌ای «خیزش مردم ایران علیه جمهوری اسلامی» را ستودند.

این خانواده‌ها که با عنوان «دادخواهان خاوران» در پی دادخواهی اعدام عزیزانشان هستند در این نامه همراهی خود را با خیزش مردم ایران اعلام کردند.

در این نامه آمده است: «نگذاریم اهریمن دهه شصت همچنان قتل عام‌های دیگری بیافریند.»

در ادامه نامه، خانواده‌های زندانیان اعدام شدن در دهه ۶۰، از قتل مهسا امینی به عنوان یک نمونه از قتل‌های عمدی و دولتی ۴۳ سال گذشته یاد شده است. همچنین در این نامه آمده است جمهوری اسلامی «در کارنامه ننگین خود قتل‌ها و کشتارهای بی‌شماری دارد».

دادخواهان خاوران در ادامه نوشته‌اند: «خانواده‌های دهه شصت وقتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در این ۴۳ سال همواره مورد آزار و اذیت رژیم قرار داشتند.»

خانواده‌های جان باختگان سال ۶۷ در این نامه از ایرانیان خارج از کشور خواسته‌اند که به فراخوان سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز اوکراینی، «حامد اسماعیلیون»، برای راهپیمایی جهانی در اعتراض به قتل مهسا امینی و در حمایت از اعتراضات سراسری در ایران، شرکت کرده و صدای مردم ایران را گوش جهانیان برسانند.

بنا بر گزارش‌ سازمان‌های حقوق‌بشری، جمهوری اسلامی در تابستان سال ۶۷، بیش از ۳۰۰۰ زندانی سیاسی را که برخی از آن‌ها حتی دوران محکومیت خود را گذرانده بودند و امیدوار بودند به زدوی آزاد شوند، اعدام کرد. اخیرا، حمید نوری، دستیار دادیار زندان گوهردشت در سال ۶۷، در دادگاهی در سوئد به اتهام قتل و جنایت جنگی، به حبس ابد محکوم شد.

ثبت نظر

اخبار

روز چهاردهم اعتراضات ایران؛ مردم سقز دوباره در خیابان‌ها

۸ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۳ دقیقه
روز چهاردهم اعتراضات ایران؛ مردم سقز دوباره در خیابان‌ها