close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

رسول خادم: خون که پاک نمی‌شود

۱۱ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
رسول خادم: خون که پاک نمی‌شود

«رسول خادم» قهرمان پیشین کشتی آزاد جهان و المپیک، در صفحه اینستاگرام خود، از ورزشکاران و هنرمندانی که در روزهای اخیر کنار مردم معترض به قتل «مهسا امینی» بودند، دفاع کرد. 

او در یادداشتی نوشته است: «باید خوشحال باشیم که قهرمانان ملی ما در عرصه ورزش، در زمانِ مشکلات و اعتراضاتِ مردم در کنار آنها میایستند.آنها به وظیفه یِ ملی و مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند. آنها با اینکار خود بارِ سنگینی از تنشها را به دوش میکشند. آنها با حمایتِ مالی و عاطفی همین مردم به این جایگاه رسیده‌اند.»

رسول خادم این متن را در حالی نوشته است که ساعاتی قبل، «علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی، ورزشکاران و هنرمندانی که از جنبش سراسری حمایت کرده‌اند را با الفاظی مانند «بی‌شرف» خطاب کرده بود. 

رسول خادم در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «اگر دنبال کسانی هستیم که اشک و خون مردم را به خیابان آورده اند، وزیری را دنبال کنیم که به جایِ حمایت پدرانه از فرزندانش ، نامردی می‌کند و هیزم به آتش تنشها و درگیریها می‌ریزد.» 

او نمایندگام مجلس شورای اسلامی را «نمایندگانِ مُرده، بی‌هویت و ناکارآمد مجلس» خواند که دنبال کردن آن‌ها ارزشی برای جوانان و مردن ایران ندارد، چرا که خود را  در مجلس پنهان کرده و فریاد می‌زنند. 

رسول خادم نوشته است: «اگر مجلسیان نمایندگیِ مردم را می‌کردند ما در کف خیابان اشک و خونی داشتیم؟ جماعتی را دنبال کنیم که نیروهایِ امنیتی را به زدن و کشتن مردم تشویق می‌کنند؟ آنهایی که نمی‌فهمند با مردم بحق معترض، باید مدارا کرد و سعه صدر داشت و حرفشان راشنید.» 

او در پایان از جمله «خون که پاک نمی‌شود» برای پایان متن خود استفاده کرد. 

ثبت نظر

گزارش

اعتراضات در ایران؛حصارکشی دور روزنامه همشهری

۱۱ مهر ۱۴۰۱
ثمانه قدرخان
خواندن در ۳ دقیقه
اعتراضات در ایران؛حصارکشی دور روزنامه همشهری