close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

حمله و بازداشت وکلای معترض در مقابل کانون وکلای دادگستری

۲۰ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
حمله و بازداشت وکلای معترض در مقابل کانون وکلای دادگستری

 

 

در تجمعی که امروز چهارشنبه ۲۰ مهرماه  جمعی از وکلا در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز  برگزار کردند، دست کم ۳ وکیل بازداشت شدند.

این تجمع در پی فراخوانی پس از آن صورت گرفت که دیروز از جانب جمعی از وکلای دادگستری منتشر شده بود.  در این فراخوان آمده بود که وکلا در اعتراض به تعدی و تجاوز حکومت به حقوق و آزادی‌های اساسی و بنیادین ملت در مقابل کانون وکلای دادگستری دست به تجمع خواهند زد.

در همین رابطه خبرگزاری تسنیم، رسانه وابسته به سپاه پاسداران  به نقل از یک مقام مسئول در کانون وکلای دادگستری مرکز این فراخوان را «جعلی» خوانده بود.

این تجمع طبق فراخوان اعلام شده حدود ساعت ۱۳ مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در میدان آرژانتین در شرایطی برگزار شد که به گفته مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، کانون وکلا از ساعت دوازده و سی دقیقه ظهر، تعطیل شده بود.  

این تجمع با برخورد همراه شد و برخی وکلا به «شرق» گفتند که علاوه بر این برخوردها، وکلای حاضر در تجمع نیز بازداشت شدند. آرش کیخسروی، وکیل دادگستری این مساله را تایید کرد و گفت که «تا این لحظه دست کم سه تن از وکلا بازداشت شده‌اند.»

در بیانیه‌ای که برای این تجمع که روز گذشته منتشر شد،‌ جمعی از وکلای دادگستری اعلام کرده بودند که « در اعتراض به تعدی و تجاوز حکومت به حقوق و آزادی‌های اساسی و بنیادین ملت، در اعتراض به برخوردهای خشونت‌آمیز و غیرقانونی نهادهای امنیتی و انتظامی با مردم، و در اعتراض به بازداشت هموطنان عزیز و وکلای مدافع حق در برابر قدرت» در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز دست به تجمع خواهند زد.

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

حمله نیروهای امنیتی به خوابگاه دانشگاه تهران

۲۰ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
حمله نیروهای امنیتی به خوابگاه دانشگاه تهران