close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

ماهان صدرات مرنی به اتهام محاربه محاکمه شد

۱۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
ماهان صدرات مرنی به اتهام محاربه محاکمه شد

 

 

دادگاه «ماهان صدرات مرنی»، شهروندی که در جرایان اعتراضات اخیر در تهران دستگیر شد،‌ روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در شعبه یست‌و‌شش دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان» ماهان صدرات مرنی به اتهامات محاربه، اجتماع و تبانی مورد محاکمه قرار گرفت.

 در طی محاکمه او گفته شده که او در روز بیست مهرماه در تهران یک شهروند را به ظن اینکه مامور امنیتی است، مورد حمله قرار داده و مجروح کرده است. از گزارش دادگاه اینطور برداشت می‌شود که فاصله میان دستگیری و محاکمه این فرد به اتهام محاربه کمتر از یک‌ماه است. ماهان صدرات در جلسه دادگاه، اتهام استفاده از سلاح سرد را رد کرده است و حتی در فیلم نمایش داده شده در دادگاه نیزاثری از سلاح چاقو موجود نیست. تا این لحظه روند دادرسی و رسیدگی به پرونده او غیرشفاف بوده است و او از حق داشتن وکیل انتخابی محروم است.

در گزارش خبرگزاری «ایسنا» از دادگاه صدرات مرنی آمده است که او به هیچ وجه اتهام حمله با چاقو و در دست داشتن چاقو را نمی‌پذیرد. صدرات مرنی چندین بار درباره همراه داشتن چاقو مورد پرسش قرار می‌گیرد و تمامی دفعات این مسئله را رد می کند. او در  این دادگاه که شاکیان هم حضور داشتند، گفت: «ما چند موتور بودیم و بعد از حضور در این محل، دوست موتور سوارم جلوی موتور این آقایان – اشاره به ۲شاکی- درگیر شدم و دو مشت به صورت این آقا – شاکی راکب موتور- زدم و چاقویی دستم نبود.»

ارجاع دادگاه به ویدئویی است که توسط رسانه‌های حکومتی منتشر شده و به شکل محوی حرکات ماهان صدرات‌مرنی را نشان می‌دهد. روایان حرکات او را زدن چاقو به یک موتوری که به داعای آنها اشتباها «لباس شخصی» فرض شده تفسیر می‌کنند. صدرات در تمام طول دادگاه همراه داشتن چاقو را رد می‌کند.

 

 

 

ثبت نظر

اخبار

تایید تلفات جمهوری اسلامی در اعتراضات سراسری دوازدهم آبان

۱۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
تایید تلفات جمهوری اسلامی در اعتراضات سراسری دوازدهم آبان