close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

همزمان با چهلم کشتار زاهدان، اعتصاب عمومی بازاریان در چند شهر ایران

۱۸ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
آئین یادبود چهلم جمعه خونین زاهدان در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
آئین یادبود چهلم جمعه خونین زاهدان در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

همزمان با اعلام فراخوان برای برگزاری مراسم چهلم کشته‌شدگان نماز جمعه در زاهدان، که بناست امروز ۱۸آبان ۱۴۰۱برگزار شود، تصاویری از اعتصاب کسبه و بازاریان در برخی شهرهای استان کردستان و شهر زاهدان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

براساس ویدیوهای دریافتی، مردم در شهرهای بانه، سقز، بوکان و سنندج، با بستن مغازه‌ها و محل‌های کسب و کار در بازار دست به اعتصاب زده‌اند.

برخی ویدیوها در سنندج از مسدود کردن معابر با آتش‌زدن لاستیک توسط شهروندان، و حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌های شهر حکایت دارد.

یکی از ویدیوهایی که به دست «ایرانوایر» رسیده نشان می‌دهد که چندین ماشین از نیروهای یگان‌ویژه از سمت دیوان‌دره به سقز می‌روند، چرا که امروز سقز در اعتصاب کامل است.

تصاویری نیز از بسته بودن مغازه‌ها در بازار شهر زاهدان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

همزمان در شهرک ولیعصر تهران که مرکز خرید و فروش مبلمان است نیز، گزارش‌هایی از اعتصاب عمومی منتشر شده است.

در ویدیویی که از اعتصاب کسبه این منطقه منتشر شده صاحبان مغازه‌ها فروشگاه‌ها را تعطیل کرده و مقابل آن‌ها ایستاده‌اند.

براساس ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، همچنین تجمعات اعتراضی، تحصن و تحریم کلاس‌های درس در برخی دانشگاه‌های ایران ادامه دارد.

دانشجویان در دانشگاه‌های هنر و معماری پارس، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کلاس‌های درس حاضر نشده و با شعارهای ضدحکومتی در تجمعات اعتراضی شرکت کردند.

«جوانان محلات تهران» نیز، در بیانیه‌ای از شهروندان محلات تهران خواسته است که که همزمان با چهلم کشته‌شدگان زاهدان، از ساعت ۱۷ با تجمع در خیابان‌ها، همدلی و همبستگی خود را با سیستان‌و‌بلوچستان با شعار همیشگی «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و سرنگونی رژیم خو‌ن‌ریز به نمایش بگذارند.»

جوانان محلات تهران در بیانیه‌ خود تاکید کردند که «به یادمان کشته شدگان مردم این منطقه اسطوره‌‌ای ایران، همگی با حضور پرشمار خود در خیابان‌‌ها، همبستگی و عزم جدی خود برای برانداختن رژیم فقر، ستم و تبعیض را بار دیگر به نمایش بگذاریم.»

 

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

سیستان و بلوچستان

ثبت نظر

اخبار

اعدام پنج زندانی در زاهدان

۱۸ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
اعدام پنج زندانی در زاهدان