close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

چهلم جمعه خونین زاهدان؛ تجمعات ضدحکومتی در ده‌ها شهر ایران

۱۸ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
چهلم جمعه خونین زاهدان؛ تجمعات ضدحکومتی در ده‌ها شهر ایران

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، روز چهارشنبه ۱۸ آبان‌۱۴۰۱ و همزمان با چهلمین روز کشته شدگان جمعه خونین زاهدان، ده‌ها شهر ایران دست‌خوش اعتراضات ضدحکومتی بودند.

در ویدیوهایی که از شامگاه چهارشنبه از خیابان انقلاب تهران منتشر شده، زنان در مرکز تهران با گرفتن دست‌های همدیگر و ایجاد حلقه‌ای شعار می‌دهند.

همچنین ویدوی دیگر یاز محله هفت‌حوض در شرق تهران منتشر شده که نشان می‌دهد شهروندان در حال جمع‌شدن برای شروع تجمع هستند.

همچنین در شیراز، شهروندان معترض در شامگاه چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه در همبستگی با مردم بلوچستان، با حضور در خیابان‌های این شهر، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر داده‌اند.

در مهاباد نیز روز چهارشنبه، شهروندان با روشن کردن آتش و سر دادن شعارهای چون «مرگ بر دیکتاتور»، همبستگی خود با مردم بلوچستان را اعلام کرده و خواستار سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی می‌شوند.

بر اساس ویدیویی که شامگاه چهارشنبه از شهرکرد منتشر شده نیز زنان بدون حجاب در کنار سایر شهروندان شهرکردی با راهپیمایی در خیابان اصلی این شهر، شعار می‌دهند: «ما تماشاچی نمی‌خواهیم به ما ملحق شوید.»

همچنین در ویدیوی دیگری که از سقز به‌دست ایران‌وایر رسیده، مردم این شهر با تجمع، روشن کردن اتش و ایجاد راهبندان، شعارهای ضدحکومتی سر می‌دهند.

معترضان در ایران در حالی به فراخوان‌های برگزاری تجمعات در حمایت از مردم زاهدان پاسخ داده و به خیابان‌ها آمده‌اند که هفته گذشته، «حسین سلامی»، فرمانده سپاه پاسداران مدعی شده بود، اعتراضات «لحظات پایانی» عمر خود را می‌گذراند و «تعداد کمی از جوانان فریب‌خورده» هنوز در حال اعتراض هستند.

روز چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه نیز فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز معترضان را «مگسان» خطاب کرده و در یک سخنرانی در شهر تربت حیدریه در استان خراسان رضوی اعلام کرده بود که ارتش برای «حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی»، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

حسن یونسی، وکیل دادگستری بازداشت شد

۱۸ آبان ۱۴۰۱
ایران وایر
خواندن در ۱ دقیقه
حسن یونسی، وکیل دادگستری بازداشت شد