close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

خانه سینما: تهدید و بازداشت تمام نشود، اعتصاب می‌کنیم

۱ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
خانه سینما: تهدید و بازداشت تمام نشود، اعتصاب می‌کنیم

خانه سینمای ایران طی بیانیه‎ای اعلام کرد در اعتراض به ادامه خشونت‌ها علیه مردم و به دلیل احضار و بازداشت پی‌ در‌ پی هنرمندان، از اعضایش خواهد خواست از همکاری با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خودداری و تحصن کنند.

این نهاد فرهنگی در این بیانیه همچنین خواستار پایان یافتن تهدید اعضایش و آزاد شدن سینماگران بازداشتی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: « خانه سینما اتهام هایی نظیر اقدام علیه امنیت ملی ، تشویش اذهان عمومی ، نشر اکاذیب و همراهی با رسانه های بیگانه که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است  سینماگران  تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.»

این بیانیه پس از بازداشت هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی به دلیل برداشتن «حجاب اجباری» و احضار و تهدید چند سینماگر دیگر به دلایلی مشابه از جمله حمایت از اعتراضات سراسری منتشر شده است.

همچنین محمدمهدی عسگرپور، رییس هیئت مدیره خانه سینما در گفتگو با ایسنا تاکید کرد:‌ «من شهادت می‌دهم که هنرمندان کشور با عشق و علاقه به میهن خود، همواره به دنبال گفت‌وگو بوده‌اند؛ حتی در بدترین شرایط هم که کسی حاضر به گفت‌وگو نبود ما حاضر به گفت‌وگو بودیم ... ما می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم، کجا باید گفت‌وگو کنیم؟»

خانه موسیقی نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن بازداشت اهالی موسیقی در بیانیه‌ای نوشت: « با احترام به تمام اهالی شریف موسیقی ایران و درک نگرانی‌ها و دغدغه‌های به حق شما دوستان، خانه موسیقی ایران تا لحظه آزادی تمام هنرمندان لحظه‌ای از تلاش دست بر نخواهد داشت.»

ثبت نظر

اخبار

حمله دوباره سپاه پاسداران به مواضع احزاب کرد در اقلیم کردستان

۱ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
حمله دوباره سپاه پاسداران به مواضع احزاب کرد در اقلیم کردستان