close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

میرحسین موسوی: چوبه‌های دار جنبش مردم را متوقف نخواهد کرد

۱۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
میرحسین موسوی: چوبه‌های دار جنبش مردم را متوقف نخواهد کرد

میرحسین موسوی٬ از رهبران در حصر جنبش سبز٬ طی پیامی نسبت به اجرای حکم اعدام «محسن شکاری» اعتراض کرد.

در این پیام که توسط وب سایت کلمه منتشر شده٬ آمده است: «این‌گونه حکمرانی به کشتار و ویرانی و از دست دادن همه سرمایه ملی می‌انجامد و لاجرم مردم نیز در مقابل آن یکپارچه مقاومت خواهند کرد.»

صبح امروز٬ ۱۷ آذر ۱۴۰۱ خبرگزاری میزان٬ وابسته به قوه قضاییه٬ خبر اعدام یکی از بازداشتی‌های اعتراضات سراسری٬ را منتشر کرد.

«محسن شکاری» ۲۳ ساله٬ تا پیش از بازداشت در کافه‌ای در هفت‌حوض تهران کار می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «میزان»،‌ رسانه قوه‌قضاییه، اتهام محسن شکاری که ۳مهر۱۴۰۱ بازداشت شده بود٬ تلاش برای بستن خیابان خیابان ستارخان تهران و مجروح کردن یکی از مامورین حافظ امنیت بود.

از دستگیری تا اجرای حکم اعدام محسن شکاری تنها ۷۴روز طول کشید؛ جزئیات بازداشت و بازجویی اعلام نشد، جزئیات جلسه دادگاه و استدلال قاضی شفاف نشد، مصادیق اتهامات شفاف نشد، همچنین اجازه حضور وکیل تعیینی در پرونده داده نشد. 

در ادامه این پیام که از حصری دوازده ساله منتشر شده٬ آمده است: «نه تیربارها و مسلسل‌ها و نه چوبه‌های دار، جنبش مردم برای آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خویش را متوقف نخواهد کرد. انقلاب ۵۷ برای خالی کردن زندان‌ها بود و نه پر کردن و آتش زدن آنها. برای استقلال کشور از یوغ ابرقدرت‌ها بود، نه قبول این یکی و طرد آن دیگری. برای وحدت بود و نه تفرقه‌ی خانمان‌سوز بین خودی و ناخودی. و برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود نه تضمین حاکمیت ظالمانه‌ی یک عده‌ معدود بر مردم.»

این دومین پیام میرحسین موسوی طی اعتراضات جاری است. او در پیام قبلی خود که چند روز پس از جانباختن مهسا امینی منتشر شد خطاب به نظامیان ایران نوشته شده بود: سلاح‌هایی‌هایی که به شما محول شده برای دفاع از مردم است و نه سرکوب؛ برای حراست از مظلومان است نه نوکری قدرتمندان و جباران».

اجرای حکم محسن شکاری موجی از خشم و همدردی جهانی را برانگیخت.

همزمان اخباری مبنی بر شکل‌گیری تجمعات اعتراضی در خیابان ستارخان در حمایت از «محسن شکاری» منتشر شده است. «تلاش برای بستن خیابان ستارخان» یکی از موارد اتهام محسن شکاری بود که منجر به صدور حکم اعدام برای او شد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

تجمع کادر درمان مقابل زندان اوین در حمایت از حمید قره‌حسنلو

۱۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
تجمع کادر درمان مقابل زندان اوین در حمایت از حمید قره‌حسنلو