close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

مانی حقیقی خطاب به وزیر ارشاد: عزاداریم، وقت نداریم برات برقصیم

۲۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
عکس از گتی
عکس از گتی

«مانی حقیقی»، کارگردان سینمای ایران در ویدیویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده خطاب به وزیر ارشاد گفته است: ««ما عزاداریم و در چهارگوشه این کشور داریم جسد عزیزان‌مان را خاک می‌کنیم، وقت نداریم برات برقصیم.»

آقای حقیقی این این ویدیو را در روز ۲۸ آذر ۱۴۰۱ منتشر کرده و با اشاره به حرف‌های وزیر ارشاد که پیش‌تر خواستار عادی‌شدن فضای هنری کشور شده بود، گفته است: ««شما نماینده جریانی هستید که هم‌نسلان من را به جرم همراه داشتن نوار کاست و ویدیو دستگیر می‌کردید و کتک می‌زدید. شما مظهر قشری هستید که شهامت نشان دادن تصویر آلت موسیقی را در تلویزیون ندارد. چطور جرات می‌کنید در این شرایط که بهترین بازیگران، کارگردانان و شجاع‌ترین آهنگسازان و رپرهای ما در زندان هستند از ما دعوت کنید، برایتان کنسرت بگذاریم و جشنواره فیلم برگزار کنیم.»

این کارگردان سینما همچنین با اعلام حمایت از «ترانه علیدوستی»، بازیگر برجسته سینما که چند روز پیش به دلیل حمایت از زنان و معترضان ایرانی بازداشت شده، برای او آرزوی سلامتی کرده است.

ترانه علیدوستی، روز ۲۶ آذر پس از تفتیش منزل شخصی‌اش بازداشت شد. این هنرپیشه مشهور سینمای ایران پیش از بازداشت در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به اعدام «محسن شکاری» ابراز انزجار کرده بود.

از زمان بازداشت خانم علیدوستی، سینماگران بسیاری در حمایت از او و دیگر هم‌صنفان خود که به اعتراضات پیوسته‌اند، اقدام کرده‌اند.

روز دوشنبه، ۲۸ آذرماه، جمعی از سینماگران ایرانی، از جمله «بهمن فرمان آرا»، «علی مصفا»، «لیلی رشیدی»، «پانته‌آ بهرام»، «ستاره اسکندری»، «بهناز جعفری»، «گلاره عباسی»، «ثمین مهاجرانی»، «سحر مصیبی»، «مستانه مهاجر»، «یسنا میرتهماسب» و «میترا حجار»، در مقابل زندان اوین در اعتراض به بازداشت خانم علیدوستی تحصن کرده‌اند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

ویدیو

هادی چوپان؛ گچ‌کاری که قهرمان جهان شد و برای زنان ایران جنگید

۲۸ آذر ۱۴۰۱
هادی چوپان؛ گچ‌کاری که قهرمان جهان شد و برای زنان ایران جنگید