close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

وکیل محمد اختیاریان معترض بازداشت شده در خرم‌آباد: موکلم در کماست

۲ بهمن ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
محمد اختیاریان از شهروندان خرم‌آباد و ورزشکار بدن‌سازی بوده است و در جریان اعتراضات سراسری در روز ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی و سپس بازداشت شده بود.
محمد اختیاریان از شهروندان خرم‌آباد و ورزشکار بدن‌سازی بوده است و در جریان اعتراضات سراسری در روز ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی و سپس بازداشت شده بود.

علی امیدی وکیل دادگستری که وکالت «محمد اختیاریان» یکی از بازداشت‌شدگان خرم‌آباد را برعهده دارد در حساب کاربری اینستاگرام خود از «به کما رفتن» موکلش خبر داد.

بر اساس نوشته آقای امیدی، محمد اختیاریان «به دلیل عفونت ناشی از جراحات در حین دستگیری » در کماست.

یک منبع آگاه پیشتر به ایران‌وایر گفته بود که محمد اختیاریان از شهروندان خرم‌آباد و ورزشکار بدن‌سازی بوده است و در جریان اعتراضات سراسری در روز ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی و سپس بازداشت شده بود.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌وایر این ورزشکار خرم‌آبادی با وضعیت وخیم جسمی و تحت عنوان «فردی مجهول‌الهویه» از ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در بیمارستان عشایر خرم آباد بستری شده بود و بعد از مدتی از محل خارج شد اما هم‌اکنون مجددا به بیمارستان بازگردانده شده است.

پیشتر گفته شده بود که پای چپ محمد اختیاریان براثر شلیک گلوله ماموران امنیتی دچار جراحت جدی است، اما اجازه تداوم روند درمان برای او صادر نشده و احتمال قطع پا و نقص عضو او به سبب اهمال در رسیدگی پزشکی وجود دارد.

برادر محمد به نام حسین اختیاریان نیز در تاریخ اول آذرماه سال جاری به دلیل پیگیری وضعیت او از نهادهای امنیتی بازداشت، و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

این دومین معترض زندانی در جریان اعتراضات اخیر است که خبر به کما رفتنش در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

پیش از این فعالان حقوق بشر از به کما رفتن حسن فیروزی معترض بازداشت شده در شهرری به دلیل آثار ناشی از شکنجه شدید خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش‌ها این جوان ۳۴ ساله معترض بازداشت شده در شهر ری از روز جمعه سی‌ام دی ماه در کماست.

او که پس از بازداشت در جریان اعتراضات طبق گزارش نهادهای حقوق بشری به شدت مورد شکنجه قرار گرفته است یکی از محکومان به اعدام در جریان خیزش سراسری مردم ایران است.

فایل صوتی منتسب به حسن فیروزی منتشر شده که پیشتر گفته «تنها آرزویش» دیدن دختر چندماهه‌اش قبل از اجرای حکم اعدام است.

در گزارش مونیتور حقوق بشر ایران درباره حسن فیروزی آمده بود که او به دلیل «شکنجه و حمله بازجویان با صندلی» دچار خونریزی شدید شده و در حالی که کلیه چپ خود را از دست داده، بدون درمان، در زندان رها شده است.

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

لرستان

ثبت نظر

گزارش

دو مدیر ایرانی و تغییر نام خلیج فارس توسط فیفا

۲ بهمن ۱۴۰۱
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۵ دقیقه
دو مدیر ایرانی و تغییر نام خلیج فارس توسط فیفا