close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

بنجامین بریر، گردش‌گر فرانسوی به جاسوسی متهم شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خواندن در ۲ دقیقه
بنجامین بریر، گردش‌گر فرانسوی به جاسوسی متهم شد

استان وایر - «بنجامین بریر»، گردش‌گر فرانسوی که در ایران زندانی است، آخرین دفاعیات خود را برای اتهام «جاسوسی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ارایه کرد.

«سعید دهقان»، وکیل بریر روز دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹در حساب توییتر خود نوشت که این گردش‌گر به خاطر عکس‌برداری از «مناطق ممنوعه» به «جاسوسی» متهم شده است.

او هم‌چنین به خاطر این‌که در حساب شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی پرسیده بود چرا حجاب در جمهوری اسلامی اجباری است ولی در سایر کشورهای اسلامی اختیاری است، به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شده است.

جلسه دادگاه این شهروند فرانسوی روز یک‌شنبه ۲۵اسفند۱۳۹۹ برگزار شد. گفته شده که او  با خطر مجازات زندان طولانی‌مدت مواجه است.

سعید دهقان هم‌چنین گفته است او در زندان «وکیل آباد» مشهد است و حالش هم خوب است و به وکیل نیز دسترسی دارد. 

او افزوده که بریر از حمایت سفارت فرانسه در ایران برخوردار است و مقامات سفارت با او در تماس دایم هستند.

بنجامین بریر ۳۵ ساله حدود ۱۰ ماه پیش در ایران بازداشت شد و خبر بازداشتش یک ماه پیش، هم‌زمان با فشارهای دیپلماتیک کشورهای غربی علیه ایران برای مجاب کردن جمهوری اسلامی به بازگشت به تعهدات برجام منتشر شد.

به گفته وکیل او، این گردش‌گر فرانسوی پس از به پرواز درآوردن یک پهپاد عکاسی در صحرای نزدیک مرز ایران و ترکمنستان بازداشت شد.

سعید دهقان  اتهامات مطروحه را کذب و بی‌اساس دانسته و آورده است: «باید منتظر بمانیم تا قاضی در چند روز آینده تحقیقات کامل را انجام دهد و رأی خود را صادر کند.»

جمهوری اسلامی تاکنون ده‌ها فرد خارجی و دوتابعیتی را در ایران بازداشت و با  اتهام‌های مشابه به جاسوسی یاحداقل به پنج زندان محکوم کرده است.

 روز یک‌شنبه «نازنین زاغری رتکلیف»، شهروند ایرانی‌بریتانیایی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران آخرین دفاعیات خود در خصوص اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» را ارایه کرده بود.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

خراسان رضوی

ثبت نظر

گزارش

آبان ۹۸؛ علی مطهری و حکایت مجلسی که «مفعول بالاضطرار» بود

۲۴ اسفند ۱۳۹۹
احسان مهرابی
خواندن در ۵ دقیقه
آبان ۹۸؛ علی مطهری و حکایت مجلسی که «مفعول بالاضطرار» بود