close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

برگزاری تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری‌بگیران تامین اجتماعی

۱۵ فروردین ۱۴۰۰
خواندن در ۳ دقیقه
برگزاری تجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری‌بگیران تامین اجتماعی

استان وایر- صبح امروز ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به دنبال انتشار فراخوان سراسری، تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، در تهران و شهرستان‌ها برگزار شد.

تا لحظه تنظیم این خبر، بازنشستگان در شهرهای تهران،‌ خرم‌آباد، اردبیل، ایلام، اراک، تبریز، ساری، شوش دانیال، گرگان، کرمانشاه، کرج، ساری، اصفهان، اهواز، نیشابور، شوش، شیراز، کرمان، رشت، قزوین، سنندج و گرگان در مقابل اداره‌های کار تجمع کرده‌اند.

در این تجمعات، بازنشستگان شعارهایی چون، «فقط کف خیابون،‌ به دست میاد حقمون»،  «گرانی، تورم، بلای جان مردم» و «تا حق خود نگیریم، از پا نمینشینیم» سر دادند.

بازداشت مجدد اسماعیل گرامی

بر اساس اطلاعات دریافتی روز ۱۴ فروردین‌ماه جاری «اسماعیل گرامی» از فعالان بازنشسته توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش  بازداشت وبه مکان نامعلومی انتقال داده شده است. ماموران ضمن بازرسی منزل، گوشی تلفن او و همسرش را ضبط کرده‌اند. اسماعیل گرامی پیشتر و در جریان تجمع ١٧ اسفندماه ۱۳۹۹ بازنشستگان در تهران بازداشت و روز بعد آزاد شده بود.

مطالبات

کارگران بازنشسته و سایر مستمری بگیران تامین اجتماعی تجمعات سراسری خود را در اعتراض به «عدم تطابق حداقل مستمری با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی»، «اجرای متناسب‌سازی به شکل ناهماهنگ با صندوق‌های کشوری و لشکری»، «بی‌توجهی دولت به پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی» برگزار کرده‌اند. از دیگر خواسته‌ها و مطالبات آنها می‌توان به «عدم تطابق مبالغ متناسب‌سازی و نحوه محاسبه مستمری میان بازنشستگان همکار تامین اجتماعی و غیرهمکار»، «اجرا نشدن متناسب‌سازی برای بازنشستگان سال ۱۳۹۹»، «عدم مشارکت برابر ذی‌نفعان در ساختار مدیریتی تامین اجتماعی»، «محقق نشدن واگذاری سهام شستا به بازنشستگان»، «پرداخت مزایای دوران اشتغال به بازنشستگان مناطق جنگی و عملیاتی»، «نبود سطح بندی در خدمات درمانی و باز شدن پای بیمه تکمیلی به درمان تامین اجتماعی» و «افزایش نیافتن مستمری در چند نوبت از سال برای پوشش تورم» اشاره کرد.

بازنشستگان «مشاغل سخت و زیان‌آور» هم از جمله معترضان در تجمعات سال۱۳۹۹ و امروز بوده‌اند. آن‌ها خواستار «ایجاد تناسب در پرداخت مبالغ متناسب‌سازی» میان خود و بازنشستگانی شدند که بر اساس ۳۰ سال، ۳۵ سال و بیشتر سابقه بیمه‌پردازی داشته‌اند.

در سال ۱۳۹۹ گروه‌های مختلف بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که تعداد آن‌ها در برخی گروه‌ها به بیش از ۳۰ هزار نفر می‌رسد، بارها از مسئولان تقاضای رسیدگی به وضعیت خود را داشته‌اند. آنها با ارسال نامه‌های مختلف به نمایندگان رسانه‌ها، ارسال بیش از ۲۰ هزار امضا در پتیشن‌ها و چندین هزار شکایت به دیوان عدالت اداری، مراتب اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر، بازنشستگان سال ۱۳۹۹ تامین اجتماعی که مشمول اجرای متناسب‌سازی نشده‌اند هم با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وزیر رفاه و رییس مجلس، خواستار اجرای قانون از ابتدای سال شدند.

در این نامه، بازنشستگان با اشاره به این‌که در جریان متناسب‌سازی بازنشستگان این سازمان که پس از کش و قوس‌های بسیار، در مردادماه سال جاری به شیوهای نامعمول اجرا شده اما جایگاهی برای افرادی که از اول فروردین ۱۳۹۹ مشمول بازنشستگی شده‌اند در نظر گرفته نشده است، خواستار اجرای صحیح و کامل متناسب‌سازی و جلوگیری از تضییع حقوق بازنشستگان سال ۱۳۹۹ شدند.

بازنشستگان در بیانیه‌هایی که سال گذشته منتشر کرده‌اند، می‌گویند: «دریافتی حداقل‌بگیران با اجرای هم‌سان‌سازی به سه میلیون تومان هم نرسیده است.

وجود تورم بالای ۴۰ درصد رمق زندگی را از کارگران، معلمان، بازنشستگان، بی‌کاران و کلیه مزدبگیران کم درآمد و عموم مردم زحمت‌کش و محروم را فراتر از سال‌های گذشته گرفته است.»

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان‌وایر

یکی از شاکیان «سعید طوسی»: گفتند پیگیری پرونده در خطر افتادن آبروی...

۱۵ فروردین ۱۴۰۰
خواندن در ۳ دقیقه
یکی از شاکیان «سعید طوسی»: گفتند پیگیری پرونده در خطر افتادن آبروی نظام است