close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه استعفای خامنه‌ای برای آخرین دفاع احضار شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه استعفای خامنه‌ای برای آخرین دفاع احضار شد

استان‌وایر-« فاطمه سپهری»، از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴ کنش‌گر زن برای استعفای خامنه‌ای» با انتشار ویدیویی از دریافت یک ابلاغیه‌ از سوی دادگاه انقلاب مشهد خبر داده است که در آن باید برای آخرین دفاع به محل دادگاه انقلاب مراجعه کند.

در این ویدیو که روز ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ منتشر شده، فاطمه سپهری با اعلام این خبر گفته در ابلاغیه‌ای که پنج روز قبل به دستش رسیده، هیچ اتهامی قید نشده است.

فاطمه سپهری ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ به همراه ۱۳ تن دیگر از فعالان زن نامه‌ای را امضا و منتشر کردند که در آن با انتقادات گسترده از دوران حکومت‌ رهبر جمهوری اسلامی، خواستار استعفای خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی شده بودند.

این فعال مدنی بهمن‌ ۱۳۹۸ در دادگاه انقلاب مشهد به پنج ماه حبس و ۱۵۷ ضربه شلاق محکوم شد. 

این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳۲ ماه حبس کاهش پیدا کرد و سپهری اردیبهشت ۱۳۹۹ پس از ۹ ماه حبس، در ویدیویی اعلام کرد که حکم حبس او به مدت پننج سال تعلیق و او آزاد شده است.

او در عین حال اعلام کرد که با چنین رویه‌ای مخالف است، کوتاه نمی‌آید و سکوت نمی‌کند.

در ویدیویی که اخیرا از فاطمه سپهری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، او در حالی که در مقابل زندان «وکیل‌آباد» مشهد پلاکاردی را با اسامی و عکس‌های چند فعال سیاسی در دست دارد، خواهان آزادی آن‌ها شده و فریاد می‌زند: «خامنه‌ای خاک بر سرت».

فاطمه سپهری همراه با «جواد لعل محمدی»، از فعالان شناخته شده صنفی معلمان در خراسان‌رضوی ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در حالی که قصد حضور در تجمع اعلام هم‌بستگی با معترضان در خوزستان را داشت، بازداشت و حدود یک هفته بعد آزاد شد.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

خراسان رضوی

ثبت نظر

استان‌وایر

کرونا جان احمد زرگر، رییس دادگاه انقلاب تهران را گرفت

۲۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
کرونا جان احمد زرگر، رییس دادگاه انقلاب تهران را گرفت