close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

مهندسان هندی و چینی کرونا گرفتند، تولید واکسن برکت به تاخیر افتاد

۲۹ شهریور ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
مهندسان هندی و چینی کرونا گرفتند، تولید واکسن برکت به تاخیر افتاد

استان‌وایر- خبرگزاری «فارس» در گزارشی به چرایی بدقولی موسسه «برکت» در تحویل ۵۰ میلیون دوز واکسن پرداخته و کرونا گرفتن مهندسان چینی و هندی این موسسه را از دلایل این بدقولی اعلام کرده است.

فارس نوشته است که موسسه برکت وعده داده بود ۵۰ میلیون‌ دوز واکسن ضد کرونا را تا پایان شهریور تحویل دهد اما  احتمالا ۱۵میلیون دوز بیش‌تر تولید نخواهد کرد.

در این گزارش آمده است گروه مهندسان چینی و هندی که برای نصب دستگاه‌ها و راه‌اندازی نرم‌افزارهای خط تولید واکسن برکت به ایران آمده، همگی کرونا گرفته بودند و چاره‌ای جز قرنطینه آن‌ها نبوده است.

فارس هم‌چنین نوشته است ابزارهای آزمایشگاهی لازم و مواد اولیه واکسن برکت هم عمدتا در امریکا تولید می‌شوند و تحریم‌ها سبب تاخیر در تامین آن‌ها شده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه امریکا بارها اعلام کرده است: «ایالات متحده کالاهای بشردوستانه یا فروش مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم نمی‌کند.»

«اصغر عبدلی»، کارشناس شرکت دارویی برکت اوایل تیر امسال گفته‌ بود اخبار کمبود مواد اولیه واکسن کاملا شایعه‌ است و موسسه برکت در زمینه واردات مواد اولیه‌ای مانند «ژل کروماتوگرافی» اصلاً مراوده‌ای با شرکت‌های امریکایی هم ندارد و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا موجود است.

موسسه برکت تحت کنترل ستاد اجرایی فرمان امام است که رییس آن، «محمد مخبر»، به عنوان معاون اول «ابراهیم رئیسی» انتخاب شده است.

کارشناسان بهداشت در ایران یکی از دلایل تاخیر در واردات واکسن را وعده این موسسه می‌دانند که گفته بود تا شهریور ماه ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تولید خواهد کرد. 

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

تهران

ثبت نظر

استان‌وایر

عراق ۵۴ ایرانی را به جرم ورود غیرقانونی بازداشت کرد

۲۹ شهریور ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
عراق ۵۴ ایرانی را به جرم ورود غیرقانونی بازداشت کرد