close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

محرومیت فرهاد میثمی، زندانی سیاسی از حق تماس تلفنی

۲۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن در ۲ دقیقه
محرومیت فرهاد میثمی، زندانی سیاسی از حق تماس تلفنی

استان‌وایر- فرهاد میثمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از حق تماس تلفنی با بیرون از زندان محروم شده است.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به ایران‌وایر گفت، کارت تلفن فرهاد میثمی از بعدازظهر شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰، توسط مسئولین زندان رجائی‌شهر مسدود شده است و او تا اطلاع ثانوی حق هیچگونه تماسی با بیرون از زندان را ندارد.

این زندانی سیاسی که توسط قاضی صلواتی به ۶ سال حبس تعزیری (۵ سال اجرائی) محکوم شده است و اکنون چهارمین سال حبسش را بدون حتی یک روز مرخصی پشت سر می‌گذارد.

فرهاد میثمی پیش از این نیز به خاطر مطالبی که در بیرون از زندان منتشر می‌کرده است، توسط مسئولین امنیتی زندان رجائی‌شهر مورد بازجوئی قرار گرفته بود.

فرهاد میثمی، معلّم و بنیانگذار انتشارات اندیشه‌سازان، در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و از فردای دستگیری در اعتراض به مطرح شدن نام دوستان و آشنایانش در جلسات بازجوئی و تلاش بازجویان برای پرونده‌سازی، از حضور در جلسات بازجوئی سر باز زد.

وی پس از بازداشت رضا خندان در رابطه با پرونده مشترک مخالفت با حجاب اجباری، با نوشتن نامه‌ای سرگشاده از زندان و با مطالبه‌ی آزادی رضا خندان، اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرد و تا برآورده شدن مطالبه‌اش یعنی آزادی رضا خندان، از اعتصاب دست نکشید.

تفهیم اتهام وی در شعبه ۷ بازپرسی و به ریاست قاضی شاه‌محمدی و با اتهامات "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی به صورت سر لخت، تبلیغ علیه نظام، و توهین به حجاب به عنوان یکی از مقدسات ضروری اسلام" صورت گرفت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان (پنج سال اجرائی) انجامید. حکمی که در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر هم عیناً تائید شد و به مرحله اجرا در آمد.

مهر ماه سال ۱۳۹۸ و پس از ریاست غلامرضا ضیائی در زندان اوین بود که فرهاد میثمی به همراه محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان، طی نامه‌ی سرگشاده‌ای از زندان اوین خطاب به سیاستگذاران قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها اعلام کردند در اعتراض به "کاهش ملاقات‌های حضوری  زندانیان سیاسی، حذف روز اختصاصی ملاقات مادران زندانی با کودکانشان، ممنوعیت دریافت کتاب و نشریات مجاز و محدودیت تماس تلفنی"  دیگر در صف‌های آمارگیری زندان نمی‌نشینند و بدین وسیله اعتراضی مدنی را در زندان اوین سامان دادند. اعتراضی که تعدادی از زندانیان سیاسی بدان پیوستند اما در نهایت با تبعید فرهاد میثمی به زندان رجائی‌شهر و محمد حبیبی به زندان تهران بزرگ همراه شد و فرهاد میثمی تا به امروز در همان زندان تحمل حبس می‌کند.

وی  در طی این مدت، حتی از ارائه‌ی تقاضای مرخصی یا آزادی مشروط به مسئولین قضائی نیز سر باز زده است و از جمله‌ی زندانیانی است که هرگز نه به مرخصی آمده و نه مشمول عفو یا آزادی مشروط شده است.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

محمد آخوندی در زمین بازی احمدی‌نژاد و علی دایی چه می‌خواست؟

۲۱ آذر ۱۴۰۰
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۵ دقیقه
محمد آخوندی در زمین بازی احمدی‌نژاد و علی دایی چه می‌خواست؟