close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

٨ سال زندان، شلاق و محرومیت از تماس تلفنی؛ محکومیت تازه نرگس محمدی

۳ بهمن ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
٨ سال زندان، شلاق و محرومیت از تماس تلفنی؛ محکومیت تازه نرگس محمدی

استان‌وایر- «تقی رحمانی»، فعال سیاسی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود اعلام کرد که «بر اساس شنیده‌ها» همسرش «نرگس محمدی»، فعال مدنی «در یک دادگاه ۵ دقیقه‌ای، به ٨ سال زندان، بیش از ٧٠ ضربه شلاق و دو سال محرومیت از ارتباط مخابراتی» محکوم شده است.

او تایید کرده است که به علت قطع ارتباط تلفنی خانم محمدی با نزدیکانش از جزییات حکم و نحوه ابلاغ آن اطلاعات بیشتری ندارد.

٨ سال زندان، شلاق و محرومیت از تماس تلفنی؛ محکومیت تازه نرگس محمدی

نرگس محمدی روز ٢۵ آبان و در جریان حضور در مراسم یادبود «ابراهیم کتابدار»، یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دو ماه حبس در زندان اوین، سه روز پیش به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم نرگس محمدی که روز ۲۵ آبان گذشته در جریان برگزاری مراسم یادبود ابراهیم کتابدار، یکی از قربانیان آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده بود، مدت دو ماه در یک سلول انفرادی در زندان اوین به سر برد و سه روز پیش به زندان قرچک ورامین انتقال یافت.

تقی رحمانی، فعال سیاسی ساکن پاریس، انتقال همسرش به زندان قرچک ورامین را «انتقام از آزادی» خواند و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تبعید نرگس به زندان بی‌امکانات و بسته قرچک، انتقام دیگری از آزادی است.»

پیش از آن تقی رحمانی از تداوم بازداشت همسر خود و طرح اتهامات تازه علیه او خبر داده بود.نرگس محمدی پس از تحمل ۵ سال و ۵ ماه زندان، در ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۹، با استفاده از قانون کاهش مجازات از حبس آزاد شده بود.

تقی رحمانی، حدود یک ماه پیش، در یادداشتی به نقل از بازپرس شعبه ٢ دادسرای اوین نوشت: «نرگس حق انتخاب وکیل ندارد، پرونده‌هایی برای او تشکیل شده و در سلول انفرادی به سر می‌برد.» او در آن‌هنگام گفته بود که اتهام جدید وارد شده بر نرگس محمدی، «جاسوسی برای عربستان» است.  

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان‌وایر

استعفای شفاهی بیژن ذوالفقارنسب از هیات مدیره پرسپولیس

۳ بهمن ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
استعفای شفاهی بیژن ذوالفقارنسب از هیات مدیره پرسپولیس