close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
Provinces

کانون مدافعان حقوق بشر جایزه مولوی عبدالحمید را پس گرفت

۲ شهریور ۱۴۰۰
خواندن در ۲ دقیقه
کانون مدافعان حقوق بشر جایزه مولوی عبدالحمید را پس گرفت

استان‌وایر-  کانون مدافعان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جایزه سال ۱۳۹۳ خود را که به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرده بود، به دلیل حمایت وی از گروه طالبان پس می‌گیرد.

این کانون در بیانیه خود که روز سه‌شنبه دوم شهریور منتشر کرده است مواضع اخیر مولوی عبدالحمید در مورد «گروه تروریستی طالبان» را رد کرده  و آن را در تضاد با موازین حقوق بشر و صلح پایدار جهانی توصیف کرده است.

مولوی عبدالحمید، روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد در پیامی تسلط نظامی گروه طالبان بر افغانستان را پیروزی چشمگیر و بزرگ در مقابل «اشغالگران متجاوز و دولت دست‌نشانده و ناکارآمد و غرق در فساد» خوانده و آن را به «امارت اسلامی» و مردم افغانستان تبریک گفته بود.

این روحانی پرنفوذ اهل سنت پیش از این نیز در سخنانی گروه طالبان را جزو واقعیت‌های افغانستان دانسته و گفته بود مبارزه جهادی آنها باعث خروج «اشغالگران غربی» شده است. او تصرف سریع بخش‌های گسترده افغانستان توسط طالبان را نشانگر «نصرت خدا و حمایت‌های مردمی» عنوان کرده بود.

کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه خود نوشته است: در سال ۱۳۹۳ جایزه «تلاشگر حقوق بشر» که سالانه توسط کانون مدافعان حقوق بشر به فعالان برجسته ایرانی تقدیم می‌شود، به دلیل تلاش برای نجات جان سربازانی که گروگان گرفته شده بودند و نیز پافشاری برای تحقق حقوق اقوام، به آقای «مولوی عبدالحمید» تعلق گرفت.

با این حال، به نوشته این کانون، «مواضع حق‌طلبانه» مولوی عبدالحمید در سال‌های گذشته تغییر کرده و است و وی «سخنانی را از تریبون‌های رسمی بیان نموده که آشکارا با اهداف جایزه تقدیمی مغایرت دارد.»

این کانون پر پایان بیانیه خود اعلام کرده است که «مواضع اخیر مولوی عبدالحمید، به‌ویژه در مورد گروه تروریستی طالبان، مورد قبول کانون مدافعان حقوق بشر نیست و جایزه حقوق بشر اهدایی به او، مسترد می‌شود.»

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

سیستان و بلوچستان

ثبت نظر

Provinces

نامه خداحافظی سعید نمکی؛ پاسخگویی درباره واکسن به آینده حواله شد

۲ شهریور ۱۴۰۰
خواندن در ۲ دقیقه
نامه خداحافظی سعید نمکی؛ پاسخگویی درباره واکسن به آینده حواله شد