close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

اهدای جایزه حقوق بشری به امیرسالار داودی، وکیل زندانی

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۳ دقیقه
به دلیل اینکه آقای امیرسالار داودی، در زندان بود ، «طناز کلاهچیان»،همسر آقای داودی به نیابت از او این جایزه را دریافت کرد. خانم کلاه‌چیان و دخترش در مراسم شرکت کردند.
به دلیل اینکه آقای امیرسالار داودی، در زندان بود ، «طناز کلاهچیان»،همسر آقای داودی به نیابت از او این جایزه را دریافت کرد. خانم کلاه‌چیان و دخترش در مراسم شرکت کردند.

 

جایزه بین‌المللی حقوق بشری «لودویک ترارو»، جایزه‌ای که هر ساله به وکلای حامی حقوق بشر اهدا می‌شود، امسال به «امیرسالار داودی»، وکیل فعال حقوق بشری زندانی تعلق گرفت.

به دلیل اینکه آقای امیرسالار داودی، در زندان بود ، «طناز کلاهچیان»،همسر آقای داودی به نیابت از او این جایزه را دریافت کرد. خانم کلاه‌چیان و دخترش در مراسم شرکت کردند.

همسر آقای داودی نامه این وکیل زندانی را برای حاضران خواند. آقای داودی از زندان نوشته: «حتماً استحضار دارید که به دلیل بودنم در زندان اوین امکان حضور در مراسم اهدای جایزه حقوق بشری مورد اشاره را ندارم و از این رو خوشحالم که بانوی وکیل یعنی همسرم طناز کلاهچیان این امکان را از جانب من می یابد .دوستان عزیز وضعیت حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی وضعیتی اسفناک و غیر قابل دفاع است.»

آقای داودی با «ارزشمند» دانستن این جایزه خطاب به اهداکنندگان این جایزه نوشت: «در حال اگر چه شما من را شایسته دریافت این تقدیر ارزشمند دانسته‌اید، لیکن نمی‌توانم فراموش کنم که بسیاری از فعالان حقوق بشر و در راس آنها وکلای معتمد سال‌هاست که در راستای دفاع همه جانبه از حقوق بشر در ایران از همه داشته‌های خود بهره می‌برند بی آنکه توقعی داشته باشند و یا لزوماً نامی از آنها باشد.»

او تاکید کرد: «امیدوارم محبوس شدن فعالان حقوق بشر و خصوصاً وکلای دادگستری تنها دلیل دیده‌شدن فعالیت‌ها و زحمات بی‌دریغشان نباشد.»

 

متن نامه کامل امیرسالار داودی از زندان در زیر آمده است.

خانم ها و آقایان

هیئت محترم مراسم جایزه لودیک تراریوابتدا گرمترین سلام ها ی من را از داخل زندان اوین پذیرا باشید. بیش از هر کلامی علاقه‌مندم تا بهترین سپاس های خود را از انتخاب من به عنوان وکیل دادگستری که از نظر شما شایسته دریافت جایزه معتبر و ارزشمند لودویک تراریو گردیده است به اطلاع شما برسانم.

حتماً استحضار دارید که به دلیل بودنم در زندان اوین امکان حضور در مراسم اهدای جایزه حقوق بشری مورد اشاره را ندارم و از این رو خوشحالم که بانوی وکیل یعنی همسرم طناز کلاهچیان این امکان را از جانب من می یابد .دوستان عزیز وضعیت حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی وضعیتی اسفناک و غیر قابل دفاع است .

امیدوارم روزی فرا رسد که حفظ و صیانت از حقوق و کرامات انسانی در کشورم ایران از وضعیت فعلی ارتقا یابد و بلاخره شاهد باشیم که حقوق و کرامات انسانی در بالاترین سطح ممکن در این سرزمین کهن و دیرپا رو به بهبودی بگیرد. در حال اگرچه  شما من را شایسته دریافت این تقدیر ارزشمند دانسته اید، لیکن نمی توانم فراموش کنم که بسیاری از فعالان حقوق بشر و در راس آنها وکلای معتمد و سلامت حقوق بشر یعنی همکارانمان در ایران سال هاست که در راستای دفاع همه جانبه از حقوق بشر در ایران از همه داشته‌های خود بهره می برند بی آنکه توقعی داشته باشند و یا لزوماً نامی از آنها باشد. امیدوارم محبوس شدن فعالان حقوق بشر و خصوصاً وکلای دادگستری تنها دلیل دیده شدن فعالیت ها و زحمات بی شائبه و خالصانه شان نباشد.

النهایه ضمن ارج نهادن به تمام تلاش‌ها و زحماتی که طی بیش از چهار دهه  در این کشور و البته سراسر گیتی برای صیانت از حقوق انسان‌ها معمول گردیده است بر خود فرض و واجب می‌دانم تا از مهمترین حرکت های حقوق بشری اخیر یعنی جنبش زن، زندگی، آزادی و حرکت ملی نجات ایران  تقدیر ویژه به عمل آورم و از این رو اجازه بدهید تا این جایزه را در نهایت تواضع و خلوص نیت به زنان و دختران شجاع سرزمینم اهدا کنم و به نمایندگی این جایزه را به همسرم طناز کلاهچیان و دخترم آیرین داودی  تقدیم کنم تا نمادی باشد از احترام و قدردانی عمیقم به  زنان و دختران سرزمینم که در سخت ترین روزها ماه ها و سال های گذشته بر آنها ،همچنان ایستادند و مطمئنم که روزی بر بلندای احقاق حقوق نادیده گرفته شده شان خواهند ایستاد.

بیش از این اوقات شریف  شما را تصدیع  نمی کنم و برای شما بهترینها را آرزومندم .

امیرسالار داودی

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

بلاگ

شرکت اعضای سازمان «افغان ال‌جی‌بی‌تی» در نشست دادگاه بین‌المللی کیفری

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
رنگین کمان ایران
خواندن در ۵ دقیقه
شرکت اعضای سازمان «افغان ال‌جی‌بی‌تی» در نشست دادگاه بین‌المللی کیفری