close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

حجاب اجباری؛ مدیران حاضر در مراسم روز پزشک آمل برکنار شدند

۷ آبان ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
حجاب اجباری؛ مدیران حاضر در مراسم روز پزشک آمل برکنار شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی سه تن از مدیران حاضر در مراسم روز پزشک در آمل را برکنار کرد. در این مراسم «فاطمه رجایی‌راد»، پزشک جراح زن بدون حجاب اجباری، شرکت کرده بود.

خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز ۷ آبان نوشته سه تن از مدیران بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری و مامایی و پیراپزشکی آمل در ادامه ماجرای برخورد با «هنجارشکنی» مراسم روز پزشک آمل تغییر کردند.

این خبرگزاری نوشته «فرهاد غلامی» رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در احکامی، افراد دیگری را جایگزین مدیران قبلی کرده است.

فاطمه رجایی‌راد، دارای دکترای دندانپزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل، در جریان مراسم «تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل» به میزبانی سازمان نظام پزشکی این شهر، بدون حجاب اجباری برای دریافت لوح تقدیر عنوان «جراح نمونه» حضور یافت.

خبرگزاری فارس پس از این مراسم نوشت که فاطمه رجایی‌راد روز شنبه۶آبان به دادستانی آمل احضار شده و حق ورود به دانشگاه علوم پزشکی و حضور در کلاس درس را ندارد.

در پی افزایش فشارهای حکومتی علیه این پزشک زن، ویدیویی از رجایی‌راد منتشر شد که او در آن از «همه کسانی که با عدم رعایت حجاب کامل باعث کدورت خاطر و توهین به مقدسات‌شان» شده، «عذرخواهی» کرد.

در این ویدیو همچنین او به «زحمات چندین ماهه نظام پزشکی آمل برای برگزاری مراسم روز پزشک» اشاره کرد و افزود: «از اینکه تذکرشان را درباره رعایت حجاب نادیده گرفتم و زحمات‌شان را پایمال کردم، عذخواهی می‌کنم».

در بخش دیگری از این ویدیو، فاطمه رجایی‌راد با اشاره به «بازتاب خبری» حضور بدون حجاب خود در مراسم روز پزشک شهر آمل، گفت: «سال‌هاست که تصمیم خودم را گرفته‌ام، ریشه من در این آب و خاک است و قصد ترک کشورم را ندارم و ایران را انتخاب کردم تا در آن زندگی و خدمت کنم و به همین خاطر باید تابع همه قوانین اعم از حجاب باشم».

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی زنان مخالف حجاب اجباری را  تحت فشار قرار می‌دهد. در بهمن سال گذشته، مخالفت «زینب کاظم‌پور» علیه حجاب اجباری، که با برداشتن و پرت کردن روسری خود در مجمع نظام مهندسی ابراز شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی داشت. او بعدا تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بازداشت دستکم ۱۵ نفر از جمله یک معلم در خاکسپاری آرمیتا گراوند

۷ آبان ۱۴۰۲
بازداشت دستکم ۱۵ نفر از جمله  یک معلم در خاکسپاری آرمیتا گراوند