close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان سیستان و بلوچستان

گروه جیش النصر کشته شدن عبدالرئوف ریگی را تائید کرد

۷ شهریور ۱۳۹۳
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۳ دقیقه
گروه جیش النصر کشته شدن عبدالرئوف ریگی را تائید کرد
گروه جیش النصر کشته شدن عبدالرئوف ریگی را تائید کرد

استان وایر: در پی انتشار اخباری درباره "ترور" عبدالرئوف ریگی، صفحات فیس بوک و توئیتر منتسب به گروه جیش النصر خبر کشته شده وی تائید کرد.

صفحه منتسب به گروه جیش النصر با انتشار عکس هایی که برای نخستین بار چهره عبدالرئوف ریگی را نشان می دهد، کشته شدن وی را تائید کرده اما توضیحی درباره جزئیات و چگونگی کشته شدن رهبر این گروه مسلح بلوچ نداده است. این صفحه درعین حال نسبت به اخبار منتشر شده درباره کشته شدن "ابوبکر ریگی" خواهرزاده عبدالرئوف ریگی ابراز تردید کرده است.

پیشتر شامگاه پنج شنبه 6 شهریور ماه خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، از "ترور" عبدالرئوف ریگی سخنگوی پیشین گروه جیش العدل و رهبر فعلی گروه جیش النصر به همراه خواهرزاده اش ابوبکر ریگی، خبر داده بود.

این خبرگزاری به نقل از "یک منبع آگاه"، با اعلام کشته شدن عبدالرئوف ریگی در نزدیکی شهر کویته پاکستان، ترور عبدالرئوف ریگی را به درگیری های درونی دو گروه "جیش العدل و جیش النصر" نسبت داده و نوشته است: "در ادامه درگیری ها میان دو گروهک جیش العدل و جیش النصر، عناصر مسلح جیش النصر با حمله به محل اختفای عبدالرئوف ریگی در شهر دالبندین ایالت بلوچستان پاکستان وی و خواهرزاده‌اش ابوبکر ریگی" را کشتند.

این "مقام آگاه" که خبرگزاری فارس اسم و سمت وی را منتشر نکرده همچنین گفته است: "طی هفته‌های اخیر در درگیری میان این دو گروهک تروریستی عناصری از گروهک جیش العدل توسط گروهک جیش النصر به هلاکت رسیده بودند."

گروه مسلح جیش العدل که عبدالرئوف ریگی در آن هنگام سخنگویی آن را بر عهده داشت سال 92 پنج مرزبان ایران در استان سیستان و بلوچستان ایران را ربودند که چهار تن از مرزبانان با پادرمیانی روحانیان اهل سنت و طوایف بلوچ از سوی گروه جیش العدل آزاد شدند، اما گروهبان جمشید دانایی فر آزاد نشد و اخبار متناقضی درباره سرنوشت او منتشر شد.

همزمان رضا حسین بر، فعال بلوچ مقیم لندن در صفحه فیس بوک خود خبر داده است که "عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی و رهبر جیش النصر و سخنگوی سابق جند الله دیشب، در تاریخ بیست هشتم ماه اوت ۲۰۱۴ میلادی در کویته پاکستان ترور شده است."

این فعال بلوچ با اشاره به اینکه "اولین کسان که در این زمینه خبر ترور او را پخش کردند سایت های امنیتی جمهوری اسلامی بودند"، نوشته است: " عبدالرئوف ریگی تا چندی پیش سخنگوی سازمان جیش العدل به رهبری صلاح الدین فاروقی بود ولی به دلیل اختلافاتی که بین او و فاروقی پیش آمد، از عضویت سازمان (جیش) عدل کناره گیری کرد و تشکیل سازمان جیش النصر را علام کرد."

به گفته رضا حسین بر، اختلافات میان صلاح الدین فاروقی و عبدالرئوف ریگی "از زمانی شروع شد که گروهبان جمشید دانایی فر به دستور فاروقی به قتل رسید. رئوف ریگی چند بار اعلام کرد که کشتن این گروهبان بدون مشورت انجام گرفته و به شهرت مبارزات مردم بلوچ لطمه می زند، و (عبدالرئوف ریگی) عقیده داشت که مبارزات مردم بلوچ باید بر طبق منشور جهانی حقوق بشر و منشور های دیگر باشد تا بتواند حمایت مردم ایران و جهان را همراه بیاورد.

رضا حسین بر همچنین نوشته است که "تاکنون هیچ گروهی مسئولیت" ترور عبدالرئوف ریگی را به عهده نگرفته است و "با توجه به اختلافاتی که بین جیش العدل و جیش النصر وجود داشته است، باید آقای فاروقی ثابت کند که در این ترور نقشی نداشته است."

...

پیشتر:

انتشار اخبار غیررسمی درباره ترور عبدالرئوف ریگی

جزئیات نقش روحانیان اهل سنت و طوایف بلوچ در آزادی مرزبانان

سخنگوی جیش العدل در گفت و گو با ایران وایر: آزادی سربازان ایرانی را تایید می کنم

سخنگوی جیش العدل: دانایی فر با فتوای مجمع فقهی ما اعدام شد

توضیح عبدالرئوف ریگی درباره مصاحبه با ایران وایر

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

فرهنگ

درگذشت حسن رضیانی (عین‌الله باقرزاده) بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون

۷ شهریور ۱۳۹۳
علاء محسنی
خواندن در ۶ دقیقه
درگذشت حسن رضیانی (عین‌الله باقرزاده) بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون