close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

محرومیت ۱۰ ساله پیرمرد فحاش؛ تهدید وزارت ورزش به ممنوعیت ورود زنان

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن در ۲ دقیقه
محرومیت ۱۰ ساله پیرمرد فحاش؛ تهدید وزارت ورزش به ممنوعیت ورود زنان

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، هوادار فحاش منتسب به باشگاه سپاهان را به دلیل اظهاراتش در مورد زنان تماشاگر حاضر در ورزشگاه، با استناد به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی به ۱۰ سال محرومیت از ورود به تمامی ورزشگاه‌های کشور از جمله ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم کرد. 

هنوز مشخص نیست که فوتبال ایران چه سازوکاری برای اجرای این حکم محرومیت دارد. به صورت نمونه در بریتانیا، اسپانیا، آلمان و ایتالیا، تماشاگرانی که از حضور در ورزشگاه‌ها منع شده‌اند باید در روز و ساعت برگزاری بازی خود را به اداره پلیس منطقه خود معرفی کرده و در ساعات برگزاری این بازی، اجازه حضور در ورزشگاه را نداشته باشند. 

همچنین در اقدامی غیرمنتظره، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان دولت جمهوری اسلامی در نامه‌ای خطاب به «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال زنان ایران را تهدید به محرومیت دوباره از حضور در ورزشگاه‌ها کرده است؛ این نامه سرگشاده وزیر ورزش دولت «ابراهیم رئیسی» مصادق بارزی از دخالت حاکمیت در ورزش محسوب می‌شود. 

در بخشی از نامه وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با تاکید بر این‌که «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است» دستور داده شده طی یک هفته شرایط لازم برای حضور زنان بدون ایجاد مشکلات احتمالی بررسی شود. 

این تهدید در حالی صورت گرفته که از زمان حضور زنان در ورزشگاه‌ها، شعارهای جنسیتی به شدت کاهش یافته و جو ورزشگاه‌ها در تناسب با گذشته بهبود یافته است. 

دولت «ابراهیم رئیسی» طی ماه‌های گذشته به دنبال راه‌حل و بهانه‌‌ای برای پایان دادن به حضور زنان در ورزشگاه‌ها گشته است. 

در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان، یک هوادار مرد منتسب به سپاهان با سربندی که روی آن شعار «یا زهرا» نوشته بود، در مورد زنان تماشاگری که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند عبارت‌هایی جنسیتی و وقیحانه را به زبان آورد که با واکنش جامعه فوتبال و حتی برخی از بازیکنان و هواداران باشگاه استقلال مواجه شد. 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بی‌خبری از وضعیت رویا ذاکری در بیمارستان اعصاب و روان تبریز

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن در ۲ دقیقه
بی‌خبری از وضعیت رویا ذاکری در بیمارستان اعصاب و روان تبریز