close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان سیستان و بلوچستان

آغاز به کار بخش "بلوچی" سایت سنی آنلاین

۱۵ دی ۱۳۹۲
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۲ دقیقه

استان وایر، پروانه معصومی: سایت سنی آنلاین، سایت رسمی مدرسه دارالعلوم زاهدان، از آغاز به کار بخش "بلوچی" این سایت خبر داد.

این سایت با اشاره به "درخواست‏‎های مکرر و پی درپی کاربران در خصوص راه اندازی بخش بلوچی در پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین" خبر داده است که بخش بلوچی این سایت روز یک شنبه پانزدهم دی ماه با برگزاری مراسمی راه اندازی شد.

به گزارش سنی آنلاین، مراسم آغاز به کار "بخش بلوچی" این سایت صبح یکشنبه با حضور مولوی عبالحمید اسماعیل‎زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان برگزار شد. مولوی عبدالحمید اسماعل‎زهی در این مراسم که در دفتر سنی آنلاین برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی بخش بلوچی، اظهار امیدواری کرد که از "راه اندازی بخش بلوچی این سایت در راستای انتشار معارف و فرهنگ اسلامی در بین متکلمین به این زبان استفاده شود."

مولوی عبدالحمید اسماعیل‎زهی همچنین با اشاره به فیلتر بودن پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین و نیز پایگاه اطلاع رسانی رسمی خودش، خواستار پیگیری به منظور رفع فیلتر این سایت‏‎ها از طریق مراجع قانونی و مقامات مسئول شد.

در این مراسم مولوی مفتی محمد قاسم رییس دارالافتای دارالعلوم زاهدان، مولوی عبدالغنی بدری معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان و شمار دیگری از اساتید مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان نیز حضور داشتند.

سایت سنی آنلاین تاکنون به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو فعالیت می کرد و اکنون با آغاز به کار بخش "زبان بلوچی"، این سایت به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و بلوچی به فعالیت‏ های خود ادامه خواهد داد.

سایت سنی آنلاین طی فعالیت چند ساله اش بارها مورد حمله اینترنتی قرار گرفته و بارها مدیران نویسندگان آن بازداشت شده اند. سنی آنلاین، سایت رسمی مدرسه دارالعلوم یکی از بزرگترین مدارس اهل سنت ایران است، اما از سوی کمیته تعیین مصادق فیلترینگ جمهوری اسلامی، فیلتر شده است.

زبان بلوچی از زبان‎های ایرانی شاخه شمال غربی است. این زبان در ایران به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و همچنین در پاکستان، عمان، افغانستان و برخی مناطق ترکمنستان رایج است. زبان بلوچی در تقسیم بندی گویشی دارای سه شاخه غربی، شرقی و جنوبی است.

آغاز به کار بخش "بلوچی" سایت سنی آنلاین

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان سمنان

پلمب 28 واحد صنفی در شاهرود تحت عنوان مبارزه با "تهاجم فرهنگی"

۱۵ دی ۱۳۹۲
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۱ دقیقه