close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

خواهرزاده علی خامنه‌ای با وثیقه از زندان آزاد شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
خواهرزاده علی خامنه‌ای با وثیقه از زندان آزاد شد

محمود مرادخانی، برادر فریده مرادخانی که خواهرزاده علی خامنه‌ای است با انتشار اطلاعیه‌ای از آزادی خواهرش پس از ۴ ماه حبس انفرادی در زندان اوین خبر داد.

آقای مرادخانی در این بیانیه که روز شنبه ۱۰ اردیبهشت منتشر کرده نوشته است که خواهرش با وثيقه ده ميليارد تومانی تا برگزاری دادگاه و همچنين با حکم ممنوعيت فعاليت، ارتباط و خروج از تهران، آزاد شده است.

محمود مرادخانی زندانی شدن خواهرش را ظالمانه خوانده و نوشته است که هدف جمهوری اسلامی از توسل به سرکوب و اختناق، افزایش طول عمر خود است.

آقای مرادخانی در پایان اطلاعیه خود تاکید کرده که ضربه زدن به اين نظام در جهت براندازی آن، حق مسلم هر انسان و هر ايرانی است.

فریده مرادخانی، فعال حقوق بشر و خواهرزاده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در روز پنجشنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ و در مسیر بازگشت به منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات تهران دستگیر شد.

خانم مرادخانی یک روز بعد از بازداشت، در تماس با خانواده از انتقال به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده بود.

مقامات دستگاه قضایی جمهوری اسلامی درباره دلایل بازداشت فریده مرادخانی سکوت کرده‌اند اما گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط این بازداشت با حضور  خانم مرادخانی در مراسم بزرگداشت خدمات فرح‌ پهلوی، که در زادروز او برگزار شد، مطرح شده است.

فریده مرادخانی در همایش گرامیداشت زادروز و خدمات فرح پهلوی که پنجشنبه ۲۲ مهرماه سال گذشته به صورت آنلاین و با حضور فرح پهلوی برگزار شد، با خواندن دلنوشته‌ای خطاب به خانم فرح پهلوی گفته بود که «تو خواهی آمد و نور و مهر و عشق خواهی آورد.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

صفحه‌های ویژه

ماسیس میکائیلیان؛ متخصص بیهوشی و اولین پزشک ارمنی مشهد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
شما در ایران وایر
خواندن در ۳ دقیقه
ماسیس میکائیلیان؛ متخصص بیهوشی و اولین پزشک ارمنی مشهد