close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

کنفرانس بین‌الملی فیلم کوتاه عضویت جشنواره فیلم تهران را لغو کرد

۲۵ مهر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
کنفرانس بین‌الملی فیلم کوتاه عضویت جشنواره فیلم تهران را لغو کرد

نهاد بین‌المللی «کنفرانس فیلم کوتاه» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عضویت جشنواره «فیلم کوتاه تهران» را به تعلیق درآورده است. 

در حالی که کمتر از دو روز به آغاز سی‌ونهمین «جشنواره فیلم کوتاه تهران» باقی مانده، «کنفرانس فیلم کوتاه» که نهادی صنفی-بین‌المللی است و اکثر قریب به اتفاقِ جشنواره‌های فیلم کوتاه جهان عضو آن هستند طی بیانیه‌ای عضویت جشنواره فیلم کوتاه تهران را لغو کرد. 

صفحه فیسبوک «کنفرانس فیلم کوتاه» این بیانیه را منتشر کرد که این چنین آغاز می‌شود: «از شروع اعتراضات مردمی ایران که با رهبری زنان و دختران شجاع و با حمایت مردان شریف در جریان است،  ، نیروهای پلیس و بسیج بسیاری از مردم ایران را کشته و مجروح کرده اند. در میان کشته‌شدگان تعداد زیادی از دختران و پسران نوجوان مدرسه ای نیز دیده می شود.»در ادامه بیانیه با اشاره به اینکه  این نهاد کنار زنان و مردان معترض ایستاده است، عضویت جشنواره فیلم کوتاه تهران  در «کنفرانس فیلم کوتاه» لغو شده است.  

همچنین در این بیانیه اعلام شده است: «‌بر مبنای مستندات قانع‌کننده‌ای که در اختیار داریم، هیات مدیره این جشنواره از اقدامات شرم‌آورِ حکومت ایران‌ و کشتار سیستماتیک کودکان، زنان و مردان معترض حمایت می‌کنند.»

و در ادامه به تمام فیلمسازان توصیه شده است که آثارشان را از این جشنواره به نشانه اعتراض «بیرون بکشند» و در این جشنواره شرکت نکنند.

دست کم سی هنرمند داخلی و خارجی که بنا بود آثارشان جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده شود در همراهی با اعتراضات مردمی اعلام کردند که در این جشنواره شرکت نمی‌کنند.

 همچنین انجمن «فیلم کوتاه آلمان» با انتشار بیانیه‌ای از سینماگران و نهادهای بین‌المللی صنعت سینما خواست با بررسی سوابق سیاسی جشنواره فیلم کوتاه تهران و مدیرانش در همکاری با این جشنواره بازنگری کنند. 

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قرار است از ۲۷ مهر تا ۲ آبان در تهران برگزار شود. 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

رسول خادم ممنوع‌الخروج شد؛ علی‌رضا دبیر برای رفتن به آمریکا رایزنی می‌کند

۲۵ مهر ۱۴۰۱
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۵ دقیقه
رسول خادم ممنوع‌الخروج شد؛ علی‌رضا دبیر برای رفتن به آمریکا رایزنی می‌کند