close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

پدر حسین رونقی: فرزندم را سه بار تهدید به مرگ کردند

۱۰ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
پدر حسین رونقی: فرزندم را سه بار تهدید به مرگ کردند

پدر حسین رونقی در ویدیویی که برای ایران وایر ارسال کرده، خطاب به ملت ایران و کسانی که برای انسانیت و بشریت احترام قائلند، می‌گوید که پس از ملاقات حضوری با فرزندش که به‌همراه دو مامور از زندان صورت گرفته، مردی با او ملاقات کرده و او را تهدید کرده است.

احمد رونقی در این ویدیو می‌گوید که این فرد از سوی مامورانی که همراه حسین رونقی بوده اند، به‌عنوان «یکی از بازجویان حسین» معرفی شده است.

او در ادامه نیز می‌گوید: «این فرد شروع کرد به تهدید کردن من و گفت شما با رسانه‌های بیگانه تماس گرفتی. شما آشوب‌گر هستید. من هم در جولبش گفتم که ما آشوب‌گر نیستیم، شما آشوب‌گر هستید که فرزند این‌جانب را شبانه می‌خواستید، بدزدید. ماشینش را داغون کردید و خودش را می‌خواستید ببرید و بکشید. فرزندم با پای خودش به دادسرای اوین مراجعه کرد ولی اطلاعات کشور آمده بود جلوی دادسرا و می خواست خفه‌اش کند و با زور می‌خواستند سوارش کنند و بدزدند.»

او ادامه می‌دهد: «من به او گفتم که شما باعث شدید کشور به این روز بیافتد. با اختلاس‌ها، دزدی‌ها، خیانت‌ها و بی قانونی‌ها، این وضعیت را ایجاد کردید. وظیفه اطلاعات این بود که این وضعیت را پیگیری کند ولی دزدان و اختلاس‌گران و قانون شکنان هیچ وقت مجازات نشدند. 

احمد رونقی ملکی با تاکید بر این که این مامور امنیتی «برخورد خیلی بدی» با او داشته، می‌گوید که در حضور خود او، این مامور، حسین رونقی را سه بار تهدید کرده است. 

روز دوشنبه، نهم آبان‌ماه، «حسن رونقی»، برادر حسین رونقی از ملاقات پدر و مادرش با برادرش در زندان اوین خبر داده بود. او در توذیتی نوشته بود که بردارش در اعتصاب غذاست و حال جسمی خوبی ندارد.

حسین رونقی، فعال آزادی بیان و اینترنت حدود ۴۰ روز پیش در حالی‌که با پای خود به دادسرای اوین رفته بود، در مقابل دادسرا مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی و تلاش آن‌ها برای ربودنش قرار گرفت. همان زمان وکیل او، «سعید جلیلیان» که همراه حسین رونقی بود نیز بازداشت شد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

مادر رضا شهپرنیا، از کشته‌شدگان اعتراضات: از چه ترسیدید، بچه‌ام را کشتید؟

۱۰ آبان ۱۴۰۱
شیما شهرابی
خواندن در ۴ دقیقه
مادر رضا شهپرنیا، از کشته‌شدگان اعتراضات: از چه ترسیدید، بچه‌ام را کشتید؟