close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

سناریوسازی حکومت، این بار برای فرشته احمدی

۱۰ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
سناریوسازی حکومت، این بار برای فرشته احمدی

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مدعی شد فرشته احمدی، نه در جریان اعتراضات ضد حکومتی «بلکه بر اثر شلیک گلوله در خانه خود کشته شده است.»

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» گزارش داده بود در فاصله روزهای ۴ تا ۸ آبان ۱۴۰۱، در جریان خیزش شهروندان در کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، دستکم ۱۶ شهروند کرد با شلیک گلوله جنگی به دست ماموران امنیتی کشته شده‌اند؛ از جمله «فرشته احمدی» شهروند سی و دو ساله.

بر اساس این گزارش «فرشته احمدی» از شهروندان ساکن مهاباد، روز ۵آبان با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی، در حالی‌که روی پشت بام خانه ایستاده بود از ناحیه سینه هدف گلوله جنگی هدف قرار گرفته و کشته شده است.

بنابر این گزارش نهادهای امنیتی اصرار داشتند که پیکر «فرشته احمدی» را همان شب دفن کنند، اما به مقاومت خانواده او روبه رو شدند. هر چند در نهایت اجازه انتقال پیکر او را به شهر زادگاهش، سردشت، ندادند و مراسم خاکسپاری فرشته احمدی روز ششم آبان در روستای حمزه آباد مهاباد برگزار شد. 

کشته شدن این زن بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی یافت.

حال پنج روز پس از جان باختن این زن ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، مدعی شد: «طبق بررسی‌هایی که تا امروز انجام شده اثبات گردیده، شلیک گلوله از داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تایید کرده‌اند.»

او افزود: «حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ گونه تجمع، اغتشاش و حضور پلیس نیز وجود نداشته است.»

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی برای فرار از پذیرفتن مسئولیت قتل شهروندان دست به سناریوسازی می‎زند. پیش از این نیز روایت‌های مختلفی از جمله خودکشی، پرت شدن از ارتفاع و… از سوی مقامات جمهوری اسلامی یا رسانه‌های وابسته به حاکمیت جعل شده است. 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

اعتراف رییس نهاد رهبری در دانشگاه‎ها: ۵۵ درصد مردم با اعتراضات موافقند

۱۰ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
اعتراف رییس نهاد رهبری در دانشگاه‎ها: ۵۵ درصد مردم با اعتراضات موافقند