close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

دیدار مسیح علی‌نژاد و گروهی از زنان ایرانی با امانوئل مکرون

۲۰ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
دیدار مسیح علی‌نژاد و گروهی از زنان ایرانی با امانوئل مکرون

«مسیح علی‌نژاد»، روزنامه نگار در تبعید و فعال مخالف حجاب اجباری به‌همراهی گروهی از زنان ایرانی، از جمله «رویا پیرایی»، دختر «مینو مجیدی» از کشته‌شدگان اعتراضات کنونی در ایران با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

خانم علی‌نژاد با انتشار تصاویری از این نشست در صفحه توئیتر خود نوشته است که در دیداری دونفره با مکرون، به او گفته است که آن‌چه در ایران در حال وقوع است، یک «انقلاب» است. 

او همچنین نوشته است که به رئیس جمهوری فرانسه گفته که فرانسه می‌تواند نخستین کشور برای به رسمیت شناختن این انقلاب باشد و به جای جمهوری اسلامی با چهره‌های اپوزیسیون در آینده دیدار کنید و اتحادیه اروپا را برای پذیرش یک ایران سکولار آماده کنید.

بر اساس این گزارش، سپس، گروهی از زنان ایرانی، از جمله رویا پیرایی، دختر مینو مجیدی که در جریان اعتراضات در کرمانشاه کشته شد و دخترش موهایش را بر مزار مادرش چید، «لادن برومند»، فعال سرشناس حقوق‌بشر و «شیما بابایی»، فعال مخالف حجاب اجباری نیز درباره وضعیت اعتراضات در ایران، با رذیس جمهور فرانسه گفتگو کرده‌اند.

مسیح علی‌نژاد در توضیح این دیدار نیز نوشته است که این زنان «تصویر روشنی از جنایت جمهوری اسلامی را به رییس‌جمهور نشان دادند و گفتند جمهوری اسلامی باید برود.»

بنابه توئیت خانم علی‌نژاد، رویا پیرایی نیز به امانوئل مکرون گفته است که «با قاتل مادرم دست ندهید ما مردم را به رسمیت بشناسید.»

در هفته‌های اخیر فرانسه بارها با اعلام حمایت از معترضان ایرانی از مقامات جمهوری اسلامی خواسته که سرکوب معترضان را پایان بخشد. با این‌وجود، دولت‌های غربی همچنان اصرار دارند که دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای باید جلوگیری کنند و برای این‌کار مذاکرات را از دستور کار خود خارج نکرده‌اند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

۴۳ روز بی‌خبری پس از بازداشت شراره صائبی منفرد مربی بین‌المللی یوگا

۲۰ آبان ۱۴۰۱
۴۳ روز بی‌خبری پس از بازداشت شراره صائبی منفرد مربی بین‌المللی یوگا