close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

بریتانیا ۲۲ مقام و وزرای ارتباطات و کشور ایران را تحریم کرد

۲۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
بریتانیا ۲۲ مقام و وزرای  ارتباطات و کشور ایران را تحریم کرد

«جیمز کلورلی»، وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه ۲۳ آبان، اعلام کرد که این کشور «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات، «وحید احمدی»، وزیر کشور جمهوری اسلامی و  و تعدادی از فرماندهان محلی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران را که در سرکوب اعتراضات دست داشته و دارند، تحریم کرده است.

کلورلی همچنین گفته است که «این تحریم ها مقامات رژیم ایران را هدف قرار می دهد که مسئول نقض منزجرکننده حقوق بشر هستند.»

او در ادامه اعلام کرده که بریتانیا و شرکای آن در اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان، «پیام روشنی را به رژیم ایران فرستاده‌‌اند که سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات باید متوقف شود و آزادی بیان باید رعایت شود.»

همزمان، وب‌سایت دولت بریتانیا با انتشار اسامی افراد تحریم شده، نوشته است که زارع پور و «وحید مجید»، رئیس پلیس فتای ایران، به دلیل قطع اینترنت در ایران و فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

وب‌سایت دولت بریتانیا همچنین اعلام کرده که اقدامات این افراد بخشی از سرکوب گسترده‌تر آزادی بیان در ایران است که شامل دستگیری و بازداشت بیش از 40 روزنامه‌نگار و بازداشت شماری از دختران دبیرستانی در شهرهای مختلف ایران است که به دلیل اعتراض برای حق انتخاب پوشش، به «مراکز روان‌شناسی» فرستاده شده‌اند. 

پیش‌تر وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی اعلام کرده بود که دانش‌آموزان بازداشت شده به مراکز اصلاح و تربیت و مراکز مشاوره روان‌شناسی فرستاده شده‌اند، تا بعدا به شخصیت‌های ضداجتماعی تبدیل نشوند.

دولت بریتانیا علاوه بر این دو وزیر، ۲۲ فرمانده نیروی انتظامی و سپاه در استان های تهران، سیستان و بلوچستان و کردستان را نیز به دلیل سرکوب مرگ بار شهروندان معترض، تحریم کرده است. 

بر اساس گزارش سایت دولت بریتانیا، در استان سیستان و بلوچستان، «احمد طاهری»، رئیس سابق نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، «محمود سعادتی»، رئیس سابق نیروی انتظامی زاهدان، «حسین معروفی»، معاون هماهنگ کننده عملیات‌های سپاه در سیستان و بلوچستان، «احمد شفاهی»، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و «حسین مدرس خیابانی»، استاندار سیستان و بلوچستان، تحریم شده‌اند.

همچنین در کردستان که اعتراضات از لحظه درگذشت «مهسا امینی» در بازداشت گشت ارشاد اغاز شده و تا امروز هم ادامه داشته نیز، «علی آزادی»، رئیس نیروی انتظامی کردستان، «علیرضا مرادی»، رئیس نیروی انتظامی سنندج، «علی سید صفری»، رئیس نیروی انتظامی شهرستان سقز، «عباس عبدی»، رئیس نیروی انتظامی شهرستان دیواندره، «حسین رجب‌پور»، فرمانده بسیج بیجار، «مرتضی میرآقایی»، فرمانده بسیج سنندج، «اسماعیل زارعی کوشا»، استاندار کردستان و «صادق حسینی»، فرمانده ارشد سپاه کردستان، توسط بریتانیا تحریم شده‌اند.

در تهران نیز، «حسین رحیمی»، رئیس نیروی انتظامی تهران و «حسن حسن‌زاده»، فرمانده ارشد سپاه تهران در لیست تحریم‌های حقوق‌بشری بریتانیا قرار گرفته‌اند.

دولت بریتانیا همچنین اعلام کرده که این افراد اجازه ورود به خاک این کشور را نداشته و تمامی دارایی‌های آن‌ها در بریتانیا مسدود خواهد شد.

بریتانیا پیش از این نیز همزمان با تحریم‌های اتحادیه اروپا در ماه اکتبر شماری از مقامات امنیتی و سیاسی و همچنین پلیس امنیت اخلاقی، موسوم به «گشت ارشاد»  را به دلیل نقش آن‌ها در سرکوب و کشتار معترضان در ایران، تحریم کرده بود.

وزیر خارجه این کشور هفته گذشته نیز کاردار ایران در بریتانیا را در اعتراض به تهدید جانی روزنامه‌نگاران ایرانی ساکن بریتانیا احضار کرد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

مدیری که می‌گفت زنان دویدن بلد نیستند، گوینده ایران در جام جهانی

۲۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
مدیری که می‌گفت زنان دویدن بلد نیستند، گوینده ایران در جام جهانی