close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

کانادا ۶ فرد و نهاد ایرانی دیگر را هم تحریم کرد

۲۵ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
کانادا ۶ فرد و نهاد ایرانی دیگر را هم تحریم کرد

وزارت خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های بیشتر بر مقامات و نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی، از جمله «رحیم صفوی»، فرمانده سابق سپاه و مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی و دو نهاد وابسته به سپاه پاسداران خبر داده است. 

«ملانی جولی»، وزیر خارجه کانادا نیز روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ با انتشار توئیتی نوشت که این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در اریان و ارسال پهپادهای شاهد-۱۳۶ ساخت ایران به روسیه برای حمله علیه زیرساخت‌ها و غیرنظامیان اوکراین، صادر شده است.

خانم جولی همچنین دوباره اعلام کرده که دولت کانادا به ایستادن در کنار معترضان ایرانی ادامه خواهد داد.

پنجمین بسته تحریمی دولت کانادا علیه مقامات جمهوری اسلامی و نهادهای وابسته به آن در حالی صادر می‌شود که دولت آمریکا نیز روز چهارشنبه تحریم‌های بیشتری را علیه شماری از افرادی که در سرکوب معترضان ایرانی نقش داشته‌اند، از جمله دو نفر از کارکنان صداوسیمای ایران که در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «بازجوخبرنگار» شناخته می‌شوند اعمال کرد.

آمریکا اعلام کرده که «علی رضوانی» و «آمنه‌سادات ذبیح‌پور» را نیز به فهرست افراد  تحریم شده وزارت خزانه‌داری خود اضافه کرده است.

پیش از این، «سپیده قلیان»، فعال مدنی که هم اکنون نیز در حبس است با شکایت از آمنه‌سادات ذبیح‌پور درباره نقش بازجوخبرنگاران در شکنجه و اخذ اعترافات اجباری علیه فعالان مدنی و زندانیان سیاسی، اطلاع رسانی کرده بود.

وزارت خارجه کانادا همچنین اعلام کرده که «صنایع هوایی شاهد» و «صنایع هوایی قدس» را نیز به دلیل نقش آن‌ها در طراحی، ساخت و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین تحریم کرده است.

ارتش اوکراین در طی ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده که روسیه با استفاده از پهپادهای ساخت ایران، به زیرساخت‌های شهری این کشور، غیرنظامیان و ساختمان‌های مسکونی حمله می‌کند.

انتشار این گزارش‌ها باعث شده که مقامات غربی، جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها تهدیدی برای منطقه، بلکه تهدیدی برای کل دنیا بدانند و در پی محدودکردن فعالیت‌های نظامی و امنیتی آن در دنیا بر بیایند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

ادعای فرمانده انتظامی استان فارس: ۱۱۰ نفر در ۲۴ آبان دستگیر شدند

۲۵ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
ادعای فرمانده انتظامی استان فارس:  ۱۱۰ نفر در ۲۴ آبان دستگیر شدند