close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

انتقال ملیکا قراگوزلو از زندان به امین‌آباد بدون اطلاع خانواده و وکیلش

۲۵ آبان ۱۴۰۱
ایران وایر
خواندن در ۲ دقیقه
انتقال ملیکا قراگوزلو از زندان به امین‌آباد بدون اطلاع خانواده و وکیلش

چهارشنبه ۲۵ آبان «محمدعلی کامفیروزی» وکیل «ملیکا قراگوزلو» روزنامه‌نگار و دانشجوی روزنامه‌نگاری زندانی در اوین، خبر داد که موکلش به بیمارستان روان‌پزشکی «امین آباد» منتقل شده است. به گفته این وکیل، انتقال این روزنامه‌نگار زندانی از زندان به امین‌آباد بدون اطلاع خانواده و کیلش روی داده است. 

کامفیروزی همچنین در توییتر خود یادآور شده است که ملیکا قراگوزلو از سوی چندین روان‌‌شناس و روان‌پزشک گواهی پزشکی داشت که امکان تحمل حبس ندارد. این وکیل همچنین نوشته است: «با توجه به پیگیری‌های بی‌نتیجه قبلی، مسئولیت بروز هرگونه اتفاقی با مسئولان قضایی و امنیتی است.» 

۲۰ مهر وکیل ملیکا قراگوزلو خبر داده بود که وضعیت سلامت موکل‌اش در معرض خطر جدی قرار دارد و مسئولان زندان از تحویل داروهای او خودداری می‌کنند. همچنین او گفته بود که موکلش امکان معاینه و طی روند درمان توسط پزشک متخصص را ندارد. در آن تاریخ، این روزنامه‌نگار در زندان «قرچک» در شرایط نامناسبی به همراه بسیاری از زنان بازداشتی در پی اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نگهداری می‌شد. 

ملیکا قراگوزلو در ابتدای تابستان ویدیویی چند ثانیه‌ای بدون حجاب اجباری در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده بود و در پی همین اقدام، بازداشت و سپس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل سه سال و هشت ماه حبس، دو سال منع عضویت در گروه و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی حتی در شبکه‌های اجتماعی و خروج از کشور محکوم شد. 

 

اتهام‌های این روزنامه‌نگار «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «ترغیب به اعمال منافی عفت» ذکر شده بود.

ملیکا قراگوزلو برای دومین بار شنبه ۹ مهر بازداشت شد. ده مامور مرد و یک مامور زن با شکستن قفل درب منزل این روزنامه‌نگار را بازداشت کردند. پس از پیگیری‌های خانواده و وکیلش به خاطر وضعیت جسمانی او، با وجود داشتن گواهی روان‌پزشکان اما، ملیکا قراگوزلو از حق درمان خود محروم ماند.

انتقال ملیکا قراگوزلو به امین‌آباد حالا نگرانی‌ها را از وضعیت این روزنامه‌نگار زندانی بیشتر کرده است. حق درمان و پذیرفتن نظر کارشناسان در گواهی عدم تحمل حبس از حقوق متهمان به حساب می‌آید که جمهوری اسلامی همواره این حق را تضییع کرده است. 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای تشکل‎های صنفی فرهنگیان، در بیمارستان بستری شد

۲۵ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۵ دقیقه
جعفر ابراهیمی، بازرس شورای تشکل‎های صنفی فرهنگیان، در بیمارستان بستری شد